Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af arbejdskraft i udlandet. Regler for personligt ejet mindre virksomhed

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jun 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude

Jeg skal se på noget træfældning syd for grænsen på tirsdag. Hvad er momsreglerne og salgsreglerne når jeg sælger min arbejdskraft i Tyskland?

Og hvordan med kørselsfradrag?

MVH Malte

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

PMV er jo ikke momsregistret i sagens natur og derfor er der ikke nogen som helst moms involveret

Hvis det er en tysker der betaler dig skal denne formentlig indberette det til skat i Tyskland på dit CVR nummer som person uden CPR (lyder sjovt med sådan skal vi i DK og nok samme i Tyskland) og du har fradrag for kørsel i egen bil efter korrekt kørebog og statens takst - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

John, kunne tysk moms ikke være en mulig pligt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

John, kunne tysk moms ikke være en mulig pligt?

men vel ikke hvis det faktisk stadigt er PMV = omsætning ialt under 50.000 kr - eller kunne der så alligevel indtræde en tysk momspligt? Ville det ikke med tyske øjne være som at købe mere eller mindre fra et CPR i DK honorarmæssigt? Du kan sagtens have et point jeg bare ikke kender til

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

En udenlandsk virksomhed som driver afgiftspligtig virksomhed i Danmark skal registreres for 1. kr. Tænker at tyskerne har samme regler.

De er samtidig ligeglade med om det er et dansk pmv. De ser alene på tyske forhold. Leveres der en afgiftspligtig ydelse eller ej og dernæst om den er registreringspligtig eller ej.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

En udenlandsk virksomhed som driver afgiftspligtig virksomhed i Danmark skal registreres for 1. kr. Tænker at tyskerne har samme regler.

De er samtidig ligeglade med om det er et dansk pmv. De ser alene på tyske forhold. Leveres der en afgiftspligtig ydelse eller ej og dernæst om den er registreringspligtig eller ej.

klar (også) noget jeg ved for lidt om . Det må handle om, at den tyske virksomhed (SKAL sikre at den der udfører arbejdet I TYSKLAND - en dansk eller polsk, skal være lokalt tysk skatteregisteret?

Omvendt, hvis jeg laver en ydelse i f.eks USA HVOR EN USA BORGER LEVERER YDELSEN TIL MIG I DK  så må det vel være korrekt, at jeg bare skal angivet honoraret til den der laver ydelsen i USA  som honorar til person uden CRR til dansk skat

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Jun 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 06:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld, jeg har skrevet fejl... Der er ikke tale om personligt ejet mindre virksomhed.
Jeg er momsregistreret med CVR nummer 36663855.
Jeg har faktisk glemt, hvad den type virksomhed, jeg har, hedder. Hvordan finder jeg ud af det?

Men kort sagt, - jeg inddriver moms her i Danmark, - sender jeg bare en faktura som vanlig med dansk moms med Iban og Swift konto påført?

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

maltejefsen:
Men kort sagt, - jeg inddriver moms her i Danmark, - sender jeg bare en faktura som vanlig med dansk moms med Iban og Swift konto påført?

Nej, du kan ikke opkræve dansk moms i Tyskland og medmindre du er registreret i Tyskland kan du selvfølgelig heller ikke opkræve tysk moms. Men Heldigvis er både Danmark og Tyskland i EU og vi kan dermed operere i op til 6 mdr uden at være registreret.. (Der kan være lokale afvigelser, husk Tyskland er et forbundsland)

Da mit ApS i sommer havde en opgave i Köln blev jeg instrueret i at det hed reverse VAT og noten skulle påføres.

"For the invoice, the transfer of the taxliability of the beneficial pursuant to Art §13b 1, ustg"

Du laver altså en regning uden moms og gør kunden opmærksom på at de selv skal afregne moms med de respektive myndigheder.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

din form hedder enkeltmandsvirksomhed. Hvis det er til en momsregistreret i Tyskland, så kontrollerer du dennes momsnummer og når ok fakturerer du uden moms med teksten reverse charge VAT på faktura og så skal du både angive det til moms per kundes VAT/Moms nummer og i liste B i momsangivelsen

Er det en privat vil jeg TRO det må være med alm dansk moms men her ved jeg ikke om du skulle være forpligtet til tysk momsregistrering når arbejdet udføres i Tyskland desværre, det er det Henrik var lidt inde på, og jeg er ikke sikker. Normalt skulle der bare dansk moms på ved salg af varer og den type ydelser til private i EU, men der den kikser for mig er, at arbejdet udføres i Tyskland

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)