Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg udbetale kørselsgodtgørelse i mit IVS, midt imellem to lønudbetalinger?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Sep 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et relativt nystartet firma, så der har kun været en enkelt lønudbetaling midt i september og den næste lønudbetaling ligger om ca. 14 dage, dvs. omkring 14/10.
Jeg er ejer og eneste ansatte i mit IVS.

Jeg har samtidig kørt til/fra en kunde i starten af august, alt i alt 688 km, i min egen private bil og jeg tænker at der er mulighed for udbetaling af kørselsgodtgørelse her. Mit spørgsmål går på om jeg kan udbetale kørselsgodtgørelsen i morgen d. 2/10 uden at skulle udbetale løn samtidig? Og i så fald hvordan kan dette gøres i Danløn?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du godt lovmæssigt så længe du har en helt reel løn i dit IVS - ellers ikke. Jeg kan godt tænke at danløn kræver det kørt sammen med løn for at sikre at der ikke bliver kørselsgodtgørelse uden løn men det må du høre dem om

Det afgørende er at du har en helt reel løn så skat ikke siden kan forkaste kørselsgodtgørelse

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener du at Danløn fører kontrol med det, og for hvem?

Såfremt de gør,så skal de nok også holde styr på bestyrelsesmedlemmer etc der kan få udbetalt kørepenge uden samtidig lønudbetaling.

Tilmeldt 12. Sep 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lavet en løn udbetaling som er over 10 x størrelse af den kørselsgodtgørelse, så det er ikke noget problem.
Men så vil jeg afvente Danløn support i forhold til hvordan jeg helt konkret udbetaler godtgørelse.

Tak for svaret!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er der næppe et skatteproblem i det - Kunne du ikke  -HVIS det er en no-go i Danøn bare tage 1 krone i løn samtidigt :) 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)