Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Modkonto for dummies: Kan man bytte rundt på konto og modkonto og vende fortegn

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. May 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg skulle postere en udetaling til en medarbejder for et udlæg, dvs. i forvejen var der posteret et varekøb med "udlæg ansatte"-kontoen som modkonto for 100 kr. Jeg har nu lavet en postering på -100 kr på firmakontoen og med "udlæg ansatte"-kontoen som modkonto...og sidstnænvte går nu fint i 0 og det ser rigtigt iud.

MEN mit sprøgsmål er, om jeg i stedet kunne have lavet en postering på 100 kr. på "udlæg ansatte"-kontoen med firmakontoen som modpost, altså bytte rundt på konto og modkonto og vende fortegnet i dette tilfælde? (det havde været mere intutitivt fo mig, men ville det have været rigtigt?)

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du sagtens :) 

Om det vender den ene vej eller den anden har ingen betydning, bare fortegnet er rigtigt, men hold dig til en måde, da det er nemmere i længden :) 

Eksempel 100 går ind i banken fra varesalg:
Konto: Varesalg
Modkonto: Bank
Beløb i minus

Det samme sker her:
Konto: Bank
Modkonto: Varesalg
Beløb i plus 

Mvh Lasse

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Og så er det smart i de fleste progammer, at du kan vælge "vis konsekvens" inden du endeligt bogfører (også Dinero f.eks. ) for så kan du netop hver gang se at det endte rigtigt. Specielt enkelt er det alle de gange konto BANK er med, for så kan du bare se at banken hver gang stemmer helt med det som du ser i netbank

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. May 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Perfekt - mange tak for hurtige & klare svarSmile

...og så skal jeg da bruge den "vis konsekvens"-funktion, den var jeg ikke opmærksom på!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)