Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedstype til spiludvikler

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Nov 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle,

Jeg er en spiludvikler, der har oprettet et online hold til udvikling af spil. Vi er på nuværende tidspunkt 8 personer, hvor jeg da er den eneste ejer i holdet. Spillet vi udvikler vil blive solgt på platformen Steam, som er en slags markedsplads: Vi sætter vores spil ind på Steam, og de får spillet leveret til den private forbruger. Der er altså tale om at levere en elektronisk ydelse til private i både EU og uden for EU.

Medlemmerne i udviklingsholdet kommet fra USA, England og Polen. Det betyder, at jeg skal sende dem penge som betaling/løn, når vores første spil bliver solgt. Vi forventer at tjene over 1,5 millioner kroner.

1. Hvilken virksomhedstype skal jeg oprette? En enkeltmandsvirksomhed?

2. Hvordan fungerer skat? Når jeg får en fortjeneste, vil jeg gerne sende en procentdel af pengene til medlemmerne (fra USA og Polen) for deres hårde arbejde. Hvordan undgår jeg at betale skat for disse penge, da de skal sendes videre til USA, hvor de også skal betale skat?

3. Hvordan fungerer moms? Skal jeg momsregistreres? - Det er tale om forbrugere fra alle lande, da alle har adgang til Steam og køber spil derfra. Nogle vil være i EU og nogle uden for EU.

Hvis en eller anden derude har rigtig styr på det, vil vi med glæde tilbyde betaling for hver opgave eller rådgivning der udføres. Kontakt mig i privat besked. Husk dog på at vi er et nyt virksomhed og betalingen ikke er høj. Men småpenge kan man vil stadig få glæde af. :-)

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er flere muligheder, så det afhænger af hvorledes du vil have det til at fungere. Jeg har sendt dig en privat besked.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)