Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan projektstyrer du, når du køber markedsføring?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Oct 13
Indlæg ialt: 162
Fra  LTZE Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg synes ofte, at når jeg engagerer bureauer til at varetage markedsførings-services for mig, så er det utrolig tidskrævende.

Det er f.eks. ved køb af ny hjemmeside, administration af annoncering, videoproduktioner, etc.

Jeg forventer som regel at blive taget i hånden, når jeg har valgt min leverandør, men meget ofte ender det med at jeg selv må huske at stille alle "de gode spørgsmål", som er vigtige for slutproduktet, men som der ikke bliver spurgt ind til og selv holde styr på processen. Det gælder både for de dyre, de billige, de ukendte og kendte.

Hvad er din erfaring? Må du også afsætte en masse mandskabstimer til projektstyring når du køber markedsføring ude af huset eller hvad gør du for at sikre en god proces?

Dbh
Rasmus Schultze

Fra Odense
Tilmeldt 8. Mar 17
Indlæg ialt: 3
Fra  Marketingmentor Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus,

det er et rigtigt godt spørgsmål du stiller - når du vælger en leverandør, skulle det jo gerne lette dit eget tidsforbrug.

Marketingopgaver spænder vidt - kan du komme med lidt konkrete eksempler på hvad du mener er "de gode spørgsmål" evt i forbindelse med en opgave du har stillet ? Så vil det være lidt lettere at tage en diskussion omkring det.

Hilsen

Michael

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Oct 13
Indlæg ialt: 162
Fra  LTZE Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Tak for din kommentar.

Det er mere et generelt spørgsmål end et konkret problem, men det kunne f.eks. være hvem der leverer hvilket indhold til en hjemmeside, hvor copyright ligger, hvad deadline er, hvad sker der, hvis ikke deadline overholdes, hvor lang svartid kan hver part forvente på hvilke typer spørgsmål, hvor mange gange kan man komme med rettelser til det leverede osv. 

Dbh

Rasmus

Fra Odense
Tilmeldt 8. Mar 17
Indlæg ialt: 3
Fra  Marketingmentor Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus,

de ting du nævner med projektstyringen - overholdelse af deadlines, copyright, svartider mm - er alle faktorer som din marketing leverandør SKAL have styr på.

Hvis der er planlagt en stor kampagne offline og online med eksempelvis brochure, annoncer, opslag mm, så nytter det ikke at der ikke er helt styr på processen hele vejen igennem - hvis der er bestilt TV tid, omdeling mm, så skal det laves som aftalt.

Jeg har efterhånden arbejdet sammen med en del både små og store bureauer, og har aldrig mødt tilsvarende problemer. Men jeg har også altid sørget for at der blev lavet en klar tidsplan med deadlines  for, hvornår de forskellige elementer skulle være færdige - Kræver du også altid en tidsplan ?

Michael

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

den ærlig vil afvise en som kunden men sige hvad der mangler ,hvis du har masser af ting der kan forbedres og ikke harmange 100.000 kroner i markedsføringsbudget 

har en poledancer side ingen videoer vil det ærlig seo firma afvise en , men det vil nogle ikke , de vil prøve sælge deres produkt i stedet for at give dig kritik .

spørger man meget vil jeg bruge for meget tid før køber og derved bygger det meget på tillid ,men den gode vil sige hvad der mangler og den gode vil ikke presse på  med meresalg men forklare hvad du har af mangler og bruge lidt penge der også at bruge 100% en ting og ikke råd til det gode indhold på siden er en forkert satsning

man skal først have godt indhold siden have især hvis det ikke er del af dit produkt ,den man kontakter for det kan den ikke levere , der skal man kontakte andre og den gode vil sige dette selv om du derved ikke tjener nogle penge derved ,men du får en masse god omtale fordi man er ærlig og dette giver jo den som råder end mange gange igen i den ordre man ikke fik og den kunde som misforstår dit produkt vil bruge bageefter masser af din tid på spørgsmål og du vil ikke blive anbefalet videre  

jeg troet den som hjalp mig det gik hurtigt op og så kom masser af kunder og så kunne jeg få videoer fra shows , der vil nogle kontakte en når man ligger godt men selvfølgelige flere med godt indhold ,men jeg gik lidt nedad når har brugt dem så jeg fik ikke videoer fra shows .

en mands side siger  selv mindre budget og der kun tager ud weekender ,ja den har ikke 10.000 kr om måneden.

mit problem er ikke har forstået dem har kontaktet og de ikke har afvist mig som kunde eller de givet kritik på mangler på min side  .

jeg kan ikke finde udad at styre dem som jeg har kontaktet ,men jeg arbejder på at blive bedre , mange der hjælper med markedsføring det er svært at gennemskue deres produkter og jeg tror en masser når man læser deres side ,men når hjælper en det noget andet end man troet først  ,men nu arbejder jeg på godt indhold på min side ,men det går tid når man har disponeret forkert som mig

mange sider kigger på der hjælper markedsføring det er svært at gennemskue hvad er tilbyder , dette synes jeg godt de kunne blive bedre til og bedre til feedback savner jeg også feedback det der hjælper en mest op ad selv om det ikke er del deres produkt og generelt de fleste sider kigger  rundt nettet det er umuligt at finde ud ad hvad er det tilbyder , mange skriver dog en masse der er bedst , en ting men når bestiller er  det ikke  helt det som de skriver det bedste , det kan være fordi det er billigt så de synes det er godt , men mange tror jo får det bedste når man kan læse hvad det bedste er og spørge en masse som går udfra får gør man jo ikke for man tror man får det og hvis kontakter efter betalt begyndt levere så er det forsent , men det er eneste mulighed hvis skal få lidt af det ønsket 

men binde sig lang tid dårligt betale meget forud dårligt for rabat dårlig ide så hellere  betale 30% mere og prøve dem , men rabat spar 40% ved  forud betalin er noget der er svær at sige nej til , det er jo måde at få en ordre ind på alle elsker rabatter , men må dog advare mod binde lang tid mod rabat prøv lidt første før  mange penge ud og det burde være en god skik alle steder selv den bedste som alle mener burde sige prøv kort tid og det burde ikke være nødvendigt med rabat meget store , det burde ikke være rabatten der gør man vælger den som hjælper en, men det gode arbejde der gør man forlænger en aftale 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Årslev
Tilmeldt 26. May 14
Indlæg ialt: 194
Fra  Faros Marketing Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus 

Det er et rigtig godt spørgsmål/debat-emne, som kan gøre både kunder og leverandører klogere på hinanden! 

Jeg oplever i min hverdag, hvor jeg blandt andet projektstyrer og rådgiver inden for markedsføring, mange forskellige behov. Nogle vil gerne være med helt ned i detaljen, mens den modsatte pol ønsker, at overlade styringen til mig. - Jeg forsøger i videst muligt omfang, at indfri alles behov, men faktum er jo også, at det jo er jeres virksomheder, som jeg arbejder med. Derfor mener jeg også, at det er vigtigt, at I er med på banen. Jeg foretrækker, at holde møder med min kunder 1 gang om måneden. På den måde kan jeg sikre, at kunderne er tilfredse og at I får mulighed for, at komme med jeres input. 

Med indhold til hjemmesider synes jeg, at det er endnu vigtigere, at kunden er med på banen selv. Når teksterne er skrevet og billederne er valgt bør det altid sendes til godkendelse, hvorefter det bliver lagt på hjemmesiden.

Det var lidt fra konsulentens side af, måske det kan hjælpe dig til, at blive klogere på, hvad vi KAN tænke, når vi indgår aftaler. :) 

Venligst

Anita 

Tilmeldt 5. Sep 17
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende debat - Jeg følger lige med her :)

Besøg Lost in London - Din insiderguide til London

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)