Spørg så mange så muligt, vil jeg sige. Venner, familie osv. Jo flere du spørg desto flere forskellige svar og nye spørgsmål får du tilbage. Dette kan du bruge til at forfine din idé og gøre den endnu skarpere. Prøv selvfølgelig også at finde nogen, som kan have forstand på din idé.
Spørg din målgruppe? Hvis din målgruppe er mænd i alderen 35-40 år, så spørg mænd i alderen 35-40 år. Hvis din målgruppe er tømrervirksomheder, så besøg nogle tømrervirksomheder.
Jeg har haft en ide, men jeg ved ikke om den er god nok.
Hvor kan man spørge potentielle kunder?
Som andre også nævner, kan du finde ud af, hvem der er din målgruppe, og så kan du spørge dem. Når det er sagt, så er mit indtryk, at folk ofte gerne vil købe noget, indtil de skal betale penge for det. Så det bedste sted at teste sin idé er virkeligheden. Men nogle gange kan det selvfølgelig ikke lade sig gøre, hvis din idé tager lang tid at lave osv.
Du vil nok få bedre råd, hvis du var mere konkret. For ved nogle idéer vil jeg sige, at du hellere skal gå i gang med at prøve at sælge, og så kan du løbende ændre dit produkt '(idé.) Men andre gange kan det være en god idé at spørge sin målgruppe først.
Når jeg har fået verdens bedste idé, og har overbevist mig selv om det, stiller jeg mig selv spørgsmålet "hvorfor er det ikke en god idé"
Det virker for mig.