Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne i Norge

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 25. Aug 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

 Jeg er ude efter et .no domæne, og har brug for en norsk registreret virksomhed (eller kan jeg ikke eje et .no). Er der nogen der kan hjælp med den slags? Eller er der evt. nogen der fx kender nogen i Norge, som hjælper med den slags?

 Eller hvad :)

 /Rasmus

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har også forsøgt at købe vores navn som .no, men det kan man kun, hvis man er bosat i Norge.

Om der er nogen smuthuller ved jeg ikke..

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan købe NO domæner her - 999 kr. pr. stk.

http://www.buydomains.dk/DomainRegistrationNo.asp

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Norid (som er registret for .no, ligesom vi har DK Hostmaster for .dk) har nogle meget restriktive regler for registrering af .no domæner. Domæneendelsen kan kun registreres af norske virksomheder og der kan maximalt registreres 20 .no-domæner pr. virksomhed - private nordmænd registrerer under endelsen .priv.no

Det er muligt at registreret domænerne gennem agentløsninger ved forskellige udbydere, hvor en norsk virksomhed står som registrant/ejer af domænet. Pga. restriktionen med 20 domæner pr. virksomhed er der dog et ret begrænset udvalg af udbydere der kan tilbyde den ydelse, og prisen er en del højere end de domænepriser man kender fra .dk/.com etc.

Vi tilbyder også .no registrering, så du skal være velkommen til at sende mig en mail hvis det har interesse (sune at activewebs.dk).
Tilmeldt 25. Aug 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sune

Hvad tager I for .no registrering?

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi tager 595 kr. pr. år for domænet samt 800 kr. pr. år for agenttjenesten, så 1395 kr. i alt pr. år.
Fra Højby
Tilmeldt 27. Dec 10
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

landevejsrøveri

Fra Marielyst
Tilmeldt 30. Apr 17
Indlæg ialt: 83
Fra  Partylys.dk Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Nja, du kan jo selvfølgelig også bare etablere et firma i Norge, så kan du registrere 100 .no-domæner for 100kr./stk, men jeg er ikke sikker på at det i længden bliver så meget billigere :). Ejeren af domænet er jo faktisk juridisk ansvarlig for brugen af domænet, så det er vel kun ret og rimelig at man får lidt betalt for det?

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har lige været det samme igennem. Det er desværre bare besværligt. Den bedste løsning af en domæne agent i Norge, der kan stå for al det praktiske.
Det koster lidt - men sådan er det desværre bare.

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er skrevet en ret udførlig gennemgang af domænereglerne i Norge gennem (enten eget firma eller lokal repræsentant) her:

http://www.startupbootcamp.dk/linkbuilding-sverige-norge/

Det fremgår blandt andet at der er eksempler på folk som har fået frataget deres domæner som de havde fået en mellemmand til at registrere.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)