kære med Amino'er Jeg har set mig selv i en dårlig sitiuation men er ved at være kommet på ret køl igen og så nu det her. Ved oprettelsen af min virksomhed fik jeg valget mellem at afslutte årsregnskab 31-9 eller 31-12, jeg valgte 31-12 men troede jeg havde valgt 31-9 hvilket advokaten som oprettede for mig anbefalede da det ville gøre at mit første regnskabsår blev va 7 måneder længere og dermed pænere, jeg troede jeg havde valt dette men havde altså valgt kalenderåret istedet hvilket jeg godt kan se ideen i. Efeterfølgende har jeg ikke været opmærksom på jeg havde en eBoks tilknyttet, det betyder jeg ikke har modtaget breve fra Skat om at jeg manlgede at indberette regnskab for 2016. alt dette er min egen fejl. den er jeg helt med på. jeg modtager så et brev med posten fra Erhvervsstyrrelsen om at jeg er under tvangslukning, dette brev kommer med posten hvilket jeg modtager 8-9-2017. jeg tager herefter fat i Revisor (har IKKE tidligere været tilknyttet) og han foklare hvad det betyder og hvad der skal ske, alt dette sættes i gang, 20-9-2017 modtager jeg så brev fra Sø og Handelsretten om jeg har 10 dage (30-9-2017) til at indberette komplet regnskab med dokumentation for kapital m.m 2016 samt til dato 2017 samt søge om genoptagelse. vi får mulighed for at ansøge om møde i Skifteretten 3-10-2017 med de annullere mødet samme dag da de har modtaget alt matriale og at sagen sætte i bero, det oplyses også på fårespørgsel at der vil gå 1-2 uger fra genoptagelsen (3-10-2017) til selskabet er i "normaldrift" og "under tvangsopløsning" forsvinder på cvr.dk Det var så baggrunden for mit spørgsmål.... 4-10-2017 lukker mit teleselskab for udgående trafik (opkald, sms og internet) melle kl9-11 jeg kan dog ringe til dem, efter en snak på ca 10 mim bliver jeg oplyst at de har kontrolleret cvr og har spæret mig fordi jeg er under tvangslukning, dette har jeg egentlig forståelse for selvom jeg ikke er enig da jeg ikke skylder noget og har fri tale og sms, jeg spørger så til om det bliver lukket eller hvordan jeg skal forholde mig, den flinke kunde medarbejder skal lige forhøre sig i baglandet og vender tilbage og oplyser at der intet sker og det bliver genopåbnet så snart cvr.dk har skiftet min status til normaldrift og nummeret fortsat vil være aktivt. da jeg er på kursus i disse uger har jeg ikke det store behov for at kunne bruge dette og væbner mig med tålmodighed da jeg er under genoptagelse af virksomheden og ikke gider gøre et stort nummer ud at det. Men så idag 11-10-2017 mellem kl 12-16 lukker de så alt, jeg opdager dette da der pludselig står ingen tjenste på telefonen, jeg tager ud i en forretning men er her først efter kl 17.00 hvor deres kundeservice er gået hjem, jeg bliver her oplyst at det hele er lukket (opsagt) mobil, hoved nummer, data kort og internet. Må de det? hvad gør jeg? Et nyt nummer vil koste mig omkring 65-70.000 ex moms i ændringer / udskiftning og genanskaffelse af alt matiale som dekoration af bil, trailere, container. reklame banner og ca 800 skilte/mærker, samt nye visikort, reklame materiale m.m så er meget interesseret i at beholde det jeg har / havde. Jeg har endda oplyst jeg er under genoprettelse og har dokumentation fra Ervhervsstyrrelsen og Sø og Handelsretten på dette. Jeg har været kunde her i omkrin 8 år privat og et par år med erhverv, har altid betalt til tiden og været en stabil kunde. |
Prøv at finde forretningsbetingelserne for din aftale frem. Flere af teleselskaberne har i disse regler om hvornår selskabet kan ophæve aftalen. Typisk ved blandt andet konkurs, betalingsstandsning mv. Prøv at se hvad dit eget teleselskab siger og få taget en dialog med dem om problemet.