Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finde virksomheder der har brug for ny hjemmeside

Side 3 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeppe Bech:
Men loven vedrører erhvervsdrivende. Kan jeg regnes som erhvervsdrivende uden CVR-nr.?

Ja hvis du skriver og tilbyder eksempelvis hjemmesideydelser, så er du at betragte som erhvervsdrivende, selvom du ikke har CVR endnu.

Jeppe Bech:
Og desuden kan det vel fint sammenlignes. I begge tilfælde sælger jeg en vare, nemlig min arbejdskraft. I det ene tilfælde betales der løn, i det andet tilfælde honorar. Er det afgørende?

Det at søge et job og det at tilbyde en specifik ydelse er bestemt ikke det samme.

Det har været diskuteret masser af gange herinde før og loven er ganske klar. Men om du vil lytte til rådene er op til dig. Du skal bare vide at bare en enkelt spamklage kan resultere i minimumsbøden på 10.000 kr.

Du kan vende den om og sige at hvis reglerne ikke var som de var, så var der jo helt åbent for at spamme, så skulle man bare finde en person uden CVR-nummer og så kunne man sende en million spammails af sted om dagen, for han har jo ikke CVR-nummer. Loven er naturligvis ikke indrettet på en måde så det er lovligt.

Side 3 ud af 3 (21 indlæg)