Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ompostering af fordring til løn

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Oct 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, 

jeg håber der er en skatte-/regnskabskyndig, som kan hjælpe mig med følgende: 

En anpartshaver har i løbet af indeværende år hævet 100.000kr på firmakontoen, selvom der ikke er frie reserver, og det betragtes derfor som et ulovligt aktionærlån. På normal vis vil anpartshaveren, foruden at tilbagebetale lånet, skulle 1) beskattes af lånet, og 2) betale forhøjede renter. For at undgå en dobbeltbeskatning, er det derfor en mulighed at ompostere fordringen, som en lønudbetaling på 110.000kr. (inkl. renter). Anpartshaveren har desværre ikke mulighed for at betale A-skat at 110.000kr. hvorfor jeg nu kommer til mit spørgsmål.

Er det en mulighed, at selskabet indeholder anpartshaverens A-skat, og indberetter en lønbetaling på 220.000kr. og indbetaler A-skat på 110.000kr, under antagelse af en sats på 50%?

Jeg håber at det giver mening, ellers stil endelig uddybende spørgsmål. Jeg kan forestille mig at det er en situation, som mange mindre firmaer ender i, så der må være nogle herinde, som har noget erfaring på dette område :)

Mvh.
Frederik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 02:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror ikke jeg helt forstår men
Hvis man overhovedet kan redde den på den måde så må det da række med at køre en løn på 110.000 med skatte indberetning men kan han ikke føre ca 44% tilbage så duer det jo ikke
Det med dobbelt op og så fra selskabet betale 110000 i skat og ellers bare lade ham beholde se 100.000 virker gal og dyr
Han vil så så have fået først 100000 og nu 110.000 og skat betalt med 105000 og selskabet har over 300000 i omk
Det har ikke med frie reserver i alle fald da man uanset hvad ikke må hæve sådan
Da det kan blive dyrt som pokker bør i vel betale en revisor for en bedste løsning eller Jacob tøjner www.ditselskab.dk

Vh John h

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)