Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det tilladt at lade sig inspirere af andres opskrifter?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg er blogger og på min blog har jeg bla. opskrifter på mad. Jeg benytter affiliate links på min blog.

Jeg har et juridisk spørgsmål.

Er det tilladt at lade sig inspirere af andres opskrifter og danne sin egen version ud fra dem, hvis jeg husker at kreditere ophavsmanden til opskriften ved at linke til vedkommendes blog?

Jeg har fx fundet en opskrift på falafler og ønsker at basere min egen opskrift på den. Der findes rigtig mange opskrifter på falafler.

Må jeg det, hvis jeg bruger min egne ord og billeder og hvis jeg laver nogle få variationer. 

Fra Faxe
Tilmeldt 3. Feb 08
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 06:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det kan du roligt gøre, men husk at tage dine egne billeder, ellers får du ballade :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. Smile

Men skal jeg ikke stadig nævne, hvor jeg har inspirationen fra og linke til vedkommendes blog?

Jeg tænker at bygge lidt videre på en eksisterende opskrift og så tilføje et eller to ingredienser mere, men tage udgangspunkt i samme fremgangsmåde. Jeg har selvfølgelig lavet opskriften og vil omskrive processen med mine egne ord og selvfølgelig bruge mine egne billeder.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

jimmythetulip:

Tak for svar. Smile

Men skal jeg ikke stadig nævne, hvor jeg har inspirationen fra og linke til vedkommendes blog?

Jeg tænker at bygge lidt videre på en eksisterende opskrift og så tilføje et eller to ingredienser mere, men tage udgangspunkt i samme fremgangsmåde. Jeg har selvfølgelig lavet opskriften og vil omskrive processen med mine egne ord og selvfølgelig bruge mine egne billeder.

Det er en god ide at gøre, så er du på den sikre side, og ingen kan klandre dig for noget :)

Og så er det iøvrigt god stil, og en måde at få gode konkullegaer på indenfor den branche 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Brønshøj
Tilmeldt 19. Dec 16
Indlæg ialt: 154
Fra  Winity Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk på, den anden blogger kan jo ikke have ophavsret på en grundopskrift til falafler.

Der er jo nogle bestemte ingredienser man ikke kan komme uden om, så hvis du tager udgangspunkt i den opskrift og selv tilføjer flere ingredienser, så burde der ikke være noget at komme efter.

Om du så krediterer, er op til dig, men bare sørg for at billeder og tekst er unikt.

https://www.smartbanker.me/dk/ - Sammenlign lånemuligheder for 50+ lånepartnere på et sted.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)