Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af ekstra CVR nummer som selvstændig chauffør

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Hinnerup
Tilmeldt 16. Jun 11
Indlæg ialt: 26
Fra  Littleones.dk Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle, 

Jeg har i øjeblikket et CVR nummer med en enkeltmands virksomhed hvor jeg driver en webshop

Nu skal jeg tjene lidt ekstra penge og skal være selvstændig chauffør hvor jeg skal have mit eget CVR nummer. Men jeg vil gerne holde webshop regnskab og chauffør regnskab hver for sig.

Men jeg kan se at jeg ikke igen kan oprette et nyt CVR nummer på virk.dk pga. at jeg allerede har et? Hvordan ville i gøre det? Kan se der står noget med et SE nummer?

Hvad er det smarteste at gøre?

Og så lige et tillægsspørgsmål: Inden længe skal jeg starte endnu et firma med en kammerat hvor vi skal stifte et fælles ApS selskab men hvor vi hver især stifter vores eget selskab/firma som så skyder pengene i det fælles ApS. Er det bedst helt at ændre min konstruktion af de 3 firmaer?

Håber at der er nogle der kan hjælpe.

/Jacob

Jacob Norengaard
Ejer af webshop LittleOnes.dk - Forhandler af baby- og børneudstyr

http://LittleOnes.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

DU kan læse om SE numre osv her https://johnhannover.blogspot.dk/2017/02/se-nummer-og-p-nummer.html  men du kan jo også sagtens køre regnskabsprogram med afdelingsregnskab f.eks. economic og have det i et og samme

Om ApS og om holding er super her - kan du læse mere om her - der er ikke en facitliste http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html  Man kan nok kun sige, at min oplevelse er, at der er flere personer der har for mange CVR og firmaer end - har for få. Specielt hvis flere af dem ikke i sig selv er livsbrødet Keep it simple

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad der lige er smartest afhænger af omfanget og hvad dine planer er på længere sigt.

Personligt vil jeg foretrække at have kapitalselskaber fremfor enkeltmandsvirksomheder, da jeg tror at der politisk hurtigt kan ændres på nogle ting omkring personlige virksomheder.

Mindes at have set personer have personlige virksomheder med hvert sit CVR. Men er ikke helt sikker. Prøv at ring til virk, de plejer at være hjælpsomme.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

nikokj:

Mindes at have set personer have personlige virksomheder med hvert sit CVR. Men er ikke helt sikker. Prøv at ring til virk, de plejer at være hjælpsomme.

Det er ikke muligt med mindre du tænker I/S - ellers kun et CVR til personlig virksomhed

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob.

Vil blot lige indskyde; hvis du vil starte virksomhed med udlejning af dig selv som chauffør til godstransport i biler over 3.500 kg totalvægt, så skal du have en vognmandstilladelse, og være godkendt af Trafikstyrelsen til drift af vikarvirksomhed.

Blot en sidebemærkning ;-) 

Mvh. Kasper

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)