Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blev snydt i handel via QXL- er der nogle chancher jeg få pengene igen ???

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære mimi

Jeg forstår udmærket godt din frustration.
Ja, du er blevet snydt, og du føler dig krænket og vred.
Det er helt forståeligt og meget menneskeligt.
Du har formentlig svært ved at forstå, hvordan mennesker se sig selv i spejlet, når de opfører sig på den måde. Det siger kun noget godt om dig.

Men desværre er der mennesker, som mangler moral og empati. Det er mennesker med såkaldte psykopatiske træk, og uanset hvor meget du prøver, får du dem ikke til at se noget forkert i at narre andre. De har udelukkende blik for deres egen vinding. Det er trist, men sådan er det.

Du er stødt ind i ét af disse mennekser, og du har allerede ladet ham suge masser af dejlig positiv energi ud af dig. Energi, som du kunne have brugt på at sprede glæde i dine omgivelser. Nu spreder du i stedet hans galde videre ud i verden.

Jeg er selv blevet snydt et par gange - og noget voldsommere end de få tusinde kroner, som du har tabt. Min erfaring er, at du er bedst tjent med at beslutte dig for at pengene er væk, og så ellers glæde dig over, hvis de skulle dukke op igen. 

Du kan bruge timer, dage og uger i dårligt humør på at forsøge at få din retfærdige hævn. Din tid er bedre brugt på noget positivt - og sandsynligheden for, at du får dine penge tilbage, samt at du får tilfredsstillet din hævntørst, er minimal.

Du har fået et sår på din moral - lad det hele, og kom videre.

Venlig hilsen

Hans

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

der er stor forskel på at hænge ikke dømte ud og så evt henvise til en konkret dom synes jeg klart. Den der hænger ud vil altid være 100% stensikker på at det er lige sådan som det ser ud, men al erfaring viser det er langt fra altid tilfældet. Har en dommer talt tror jeg ikke en henvisning til dom som sådan er gal her, men den skal jo så dække et ret vigtigt formål der ikke bare må være hævn (og ja du vil sige for at undgå andre falder i gryden og er det noget der ellers let kan ske, så ville jeg synes det OK og ellers ikke). Gør det ikke for at få fornemmelse af hævn

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra esbjerg
Tilmeldt 3. Oct 17
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for din opmuntring Hans,

Men jeg ser eller føler det ikke som decideret hævn; det er mere et straf eller gengældelse for hans opførsel: Du siger jeg skal bare smiler og gå videre; hvordan kigger man sig selv i spejlet hvis man engang prøver at giver ham en lærestreg; eller noget at tænker på ? Hvis han nu, efter en dom, mister sin souschef stilling, har det betalt sig (2000 kr ?) og måske næste gang gør han det ikke mod andre .....

Jeg SKAL i hvert fald gøre noget for min egen skyld (ikke bare læger mig og dør) og ikke decideret for at hævne mig (måske, lidt :-)))) selv om måske pengene er væk for altid .... hvorfor findes der et retssystem hvis han ikke kan også nyder det 100 % ....

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mimi, kom videre med dit dejlige liv

2000,- er billigt sluppet som førstegangsoffer for en svindler.

Jeg har i tidens løb mistet op imod 100.000,- på folk som ikke har magtet at betale, eller aldrig har haft i sinde at gøre det.

Og alle de gange hvor jeg har tænkt, at nu skal de faneme lære det: Og har pudset Inkasso på debitoren, ja så er det bare blevet en ekstra udgift for mig, uden at jeg har fået penge ud af det.

Man har et udtryk der hedder dyre lærepenge, det er sådanne du har betalt, og i dit tilfælde er det ikke mange det drejer sig om. Der er mange der mister meget mere på svindlere.

Du har politianmeldt manden, og han får sin dom, det vil stå i hans papirer i 5-10 år, det er også dyre lærepenge for ham. Måske mister han jobbet efter dommen, og får svært ved at skaffe nyt.

Du skal ikke gøre mere - du kan ikke gøre mere indenfor lovens rammer, brug istedet din energi på at finde en tilsvarende billig tlf.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra esbjerg
Tilmeldt 3. Oct 17
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg siger MANGE TAK til alle sammen for alle deres tænker og indsigt i situationen; det vil jeg i hvert fald gøre fremmedrettet plus være milliard /million mere forsigtig i fremtiden. Alle vil være presset igennem nåle øjet før de kan stoles på ...... det er faktisk kun det jeg er utrolig keder af det i hele dette oplevelse; men mister noget som man aldrig få tilbage (ikke pengene).

Det bedste til alle herfra og tak endnu engang.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

mimi:
det vil jeg i hvert fald gøre fremmedrettet plus være milliard /million mere forsigtig i fremtiden.

Det er synd.
Langt de fleste vil dig det godt.
Uanset hvor forsigtig du er, vil du blive snydt af og til.
Hvis du vælger at tilgå din omverden med grundlæggende mistillid, er det også det, din omverden vil spejle.

Jeg har helt bevidst valgt at tilgå verden med tillid. Det giver en masse gode muligheder og oplevelser - og prisen er så, at man bliver skuffet af og til.

Jeg kan ikke rigtig se forskellen på ønsket om hævn og ønsket om "straf". 

Som jeg forstår din sag, så er fyren allerede politianmeldt, og så vil vores retssystem (hullet som det er) jo finde ud af, om han skal straffes. Det er en samfundsopgave - ikke en opgave for enkeltpersoner - og slet ikke en opgave for ofrene.

Jeg håber, at verden på et tidspunkt genvinder din tillid, så du kan få lidt mere solskin ind ad ruderne.

Hans

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

mimi:
Hvis han nu, efter en dom, mister sin souschef stilling, har det betalt sig (2000 kr ?) og måske næste gang gør han det ikke mod andre .....

Hvordan forhindrer en fyring ham i at svindle andre senere? Det giver ham vel nærmest mere incitament.
Hvis din svindler er samme personlighedstype som dem, jeg har været udsat for, så kan du være 100% sikker på, at han vil blive ved med at svindle resten af livet, hvis det fremmer hans personlige velbefindende.

VH Hans

Fra esbjerg
Tilmeldt 3. Oct 17
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

det kan måske være at hvis en snyd er lige med en fyring, måske tænker han at det kan ikke svarer sig at mister arbejdet over en snyd som ikke rækker langt nok økonomisk;  uden en fast inkomst tror jeg ikke det ville være ret sjov for ham, hvis han kun kan snyder 2000 i ny og næ.....

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)