Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lønforhøjelse og ny kontrakt

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Sep 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino
Hvis en medarbejder får en lønforhøjelse, samtidig med at personen stiger i antallet af timer, hvordan indskrives dette i personens kontrakt?
De nuværende kontrakter vi bruger fra ansættelse dato, prøve periode etc. derfor giver det for mig ikke mening at give dem en helt ny kontrakt?
Er der nogle kloge hoveder derude der kan hjælpe? :)

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ved et af de store firmaer i Danmark, laver lønforhøjelse mv. som tillæg til ansættelseskontrakten.

Der står på een jeg så: Lønstigning pr. xx.xx.xxxx med kr. xxx.xx pr. måned. Øvrige dele af kontrakten er uændret.

Underskrives af personaleafdelingen, i ovenstående tilfælde.

Så kan du jo lave tilsvarende: Lønstigning pr. xx.xx.xxxx med kr. xxx.xx pr. måned. Det månedlige timetal ændres ligeledes samme dato, til xxx timer pr. måned.

Tilmeldt 14. Sep 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak Pythonrap! Det vil jeg hermed gøre!

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Pythonrap skriver, så er det altså ikke ret avanceret.

Det vigtige er at der står at det er et tillæg til den eksisterende ansættelseskontrakt (og gerne datoen for hvornår den blev indgået), hvad ændringen er - og så underskrift fra arbejdsgiveren og medarbejderen.

Og så skal der selvfølgelig også stå både virksomhedens og medarbejderens navne på tillægget til ansættelseskontrakten.

Prøv f.eks. at se her: https://www.loenguiden.dk/skabeloner/%C3%A6ndring-af-ansaettelsesvilkaar-funktionaer/

/Jesper

Tilmeldt 14. Sep 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Jesper.
Har det nogle betydning om vi skriver nye løn eksemple: 27.000kr. eller skal vi skrive tillæg på 5.000kr. hvis lønnen før var 22.000 kr. 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg ville skrive det i stil med:

"Pr. 31/10-2017 får Anders And med 5.000 kr. / md. og hans månedsløn kommer derfor fra da af til at ligge på 27.000 kr."

/Jesper

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Jesper Norbøll:
Pr. 31/10-2017

Som jeg skrev i første indlæg, så skal man som arbejdsgiver sørge for at ingen kommer ind fra sidelinien. Dette kræver selvfølgelig, at der er rene/klare linier.

Derfor anfører det STORE firma, jeg kender til, at lønnen stiger med xxx.xx pr måned, ikke ændring af "hovedstolen".

Ikke fordi du har uret, men da dette firma har xxxxxx antal medarbejdere, egen IT, Jura afdeling, så - men jeg tager gerne modstand.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig i, at der skal laves et tillæg, når nu timetallet også ændres ..men, så skal der heller ikke laves en større historie ud af det. Man ændrer jo heller ikke ansættelseskontrakten, hver gang der sker en lønjustering.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)