Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan en bank kræve at man bliver privatkunde før de vil oprette en erhvervskonto til en?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 1. Feb 14
Indlæg ialt: 20
Fra  www.stuepigerne.dk Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej


som overskriften lyder, kan en bank så kræve at jeg skifter mine privatkonto over til dem før jeg kan få en erhvervskonto?

Jeg skal ikke bruge lån eller noget, blot en erhvervskonto. Jeg har privat konto i DB, men synes deres priser er ret dyre, men privatmæssigt er alt fint.

Dog de banker jeg har talt med vil ikke oprette det til mig medmindre jeg flytter alt over til dem..

Kan de nægte mig en erhvervskonto pga. det? 

Fra Vejle
Tilmeldt 2. Jul 10
Indlæg ialt: 351
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej,

Som en hver anden virksomhed, så bestemmer de vel selv deres "handelsbetingelser", og hvis det er, at man har samlet hele sin økonomi hos dem, så kan man jo bare sig nej tak til deres tilbud.

// Daniel Poulsen

 

Fra Pandrup
Tilmeldt 28. Oct 17
Indlæg ialt: 1
Fra  GoMarketStore.com Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg mener vist ikke det er nødvendigt at flytte sin private konto over i banken, hvor man skal have ens firma konto, men alligevel blev jeg tilbudt at få min private konti, med der over. Det gjorde sådan jeg ikke skulle betale 5000 kr. i oprettelse af firma kontoen, så det på en måde blev en fordel ;) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja. Der er ingen lov som siger at en bank skal give dig en erhvervskonto.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Banker bestemmer helt hvem de vil give erhvervkonto - og om de mener at en del af forretningen og måske sikkerheden ligger i, at privatdelen skal ligge samme sted. Der er ingen lov om den slags. Der er anbefaling fra finans DK (måske ikke set bevist) om at banker bør byde på erhvervskonti men intet om de så ikke må kræve man har det personlige samme sted  - eller en (rimelig (fleksibelt ord) pris)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)