Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afskrive abonnement?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Mar 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et lille tegnefirma, ved siden af mit fuldtidsjob, hvor jeg tegner i Autocad LT, men har et spørgsmål vedrørende regnskabet.

For fremtiden er det ikke muligt at købe programmet, men man tegner et abonnement på et, to eller tre år ad gangen. Da programmet er temmelig dyrt, ville det være rart om man kan afskrive programmet, selvom det er på abonnement.

Kan man det?

Det nuværende program jeg har, er blevet straks afskrevet, da det blev købt for tre år siden.

Venlig hilsen

Jette

Tilmeldt 24. Oct 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tror jeg ikke du kan på noget digitalt.

Find dit næste selskabslokale på https://www.selskabslokaler.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er vel tale om en almindelig driftsomkostning, som fratrækkes løbende i forbindelse med at du betaler dit abonnement.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Årets abonnement fratrækkes som helt alm driftsomkostning - nok ikke fremtidige års - dem kan du (med mindre det er små beløb) bare periodisere, så du næste år tager år 2 og så år 3 abonnement - Jeg ville nok bare først bogføre hele din omkostning (ud fra du siger temmeligt dyrt) på en konto for udgifter - ligger sikkert under adm. gruppen sammen med f.eks. regnskabsprogram (du kan vel godt bare bruge den rent praktisk hvis Dinero. (hvis det er dansk købt) og så lave en konto til periodiseringer i i status hvor du flytter (kredit) prisen for år 2 UDEN moms væk fra købskontoen og ned til den nye periodiseringer (debet) i status.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
Der er vel tale om en almindelig driftsomkostning, som fratrækkes løbende i forbindelse med at du betaler dit abonnement.

Ja, helt enig. 

Det er vel på linje med regnskabssystemer el.l., der er abonnementsbaseret.

Skat vil jo først og fremmest kigge på, om der er overskud, der legitimerer driftsomkostningen.

(--Og som så ofte kom John først med et superfint svar :-) :-) )

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går ud fra, at du mener straks-afskrevet. Ja, det afhænger jo af dit valg omkring, hvor længe dit abonnement skal vare. 1 år, så kan du straksafskrive - 2 år eller flere, så må du periodisere, som John forklarer. Medmindre der er tale om en stor gevinst, og programmet er meget dyrt, ville jeg nok overveje at tegne for ét år ad gangen for ikke at belaste likividiteten og for at gøre bogføringen nemmere og ovebllikket større. Det vil i så fald være oplagt, at du lejer det med terminer i dit regnskabsår. Så slipper du helt for periodiseringer.

Tilmeldt 30. Mar 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for alle svarene. Så blev jeg det klogere... Venlig hilsen Jette

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)