Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk firma, udenlandsk domænenavn

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Mar 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle i kloge aminoer.

Jeg kunne virkelig godt tænke mig svar på dette spørgsmål.

Er det muligt at have et dansk registreret firma med domæne i et andet land og ens hjemmeside brugerskare også fra udlandet? (Firma hovedsædet er Danmark)

Jeg har før set udenlandske virksomheder operere i Danmark med dansk domæne. Men er det lovligt?

De bedste hilsner
Seekthetruth

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja.

Udover at vi (Treated.com) gør det, så findes der masser af andre firmaer, som gør den slags (bor i udlandet og sælger til Danmark). Amazon som eksempel burde være svar nok.

Du bruger sikkert allerede flere services, som slet ikke har kontorer eller noget i Danmark (og måske ikke engang i Europa). Nu er de her måske, men Instagram, AirBnB, Uber og mange flere er jo ikke startet i Danmark, men internettet gør at du kan være bruger hos dem alligevel.

Det eneste "men" skal være at det du laver er ulovligt af den ene eller anden grund i et af de to lande, det kunne nok sætte en stopper for det.

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Tilmeldt 4. Mar 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Wow det lyder nice men kan det virkelig passe?

Kan jeg få en anden end Anders Gerlev Hansen til at bekræfte at det kan lade sig gøre.

Dvs. Jeg kan have et domænenavn i Ecuador og have dansk firma? Lad os sige jeg åbner en online jobportal i Ecuador uden at åbne firma i Ecuador - men har dansk firma. Det eneste jeg tager penge for er når folk vil oprette et jobopslag, så koster det lidt småører. Men pengene går ind på en dansk bankkonto og skatten er dansk?

Kan jeg venligst få en til at bekræfte dette.

Mange tak.

Bedste hilsner
Seekthetruth

Tilmeldt 29. Jul 17
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, du kan sagtens oprette en virksomhed i Danmark, som henvænder sig til folk i udlandet. -ligesom at du kan sælge danske kartofler til en svensker

hvis du tænker ift. .com eller .dk, så har du jo ens muligheder, men da .com er mere accepteret som internationale, eller engelske sider, og derved henvender sig til flere folk, er det som udgangspunkt dyere end .dk. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)