Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Værdier i et nystartet holding selskab

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jun 17
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidder lige og tænker eller prøver i det mindste.

Jeg er ved at få oprettet et holdingselskab som kommer til at eje mit driftselskab...... så langt så godt :)

Jeg indskyder 50.000kr som man skal, får derefter i en skattefri anpartsombytning lagt driftselskabet ind.

Kan jeg få hæve de 50.000 kr igen uden det bliver betragtet for udbytteskat eller ligende da der jo nu ligger værdier for langt over de 50.000kr?

Mvh 

Thomas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du opretter et holdingselskab med 50.000 kr i kapital så kan pengene ikke bare hæves igen. Så er det enten som løn eller udbytte.

Men jeg synes du skal søge professionel hjælp for der er noget begrebsforvirring i dit indlæg. Det giver simpelthen ingen mening at stifte et holdingselskab og så lave en skattefri aktieombytning. Enten laver du en aktieombytning med dit nuværende selskab og får på den måde et holdingselskab eller du stifter et holdingselskab som så køber dit nuværende selskab. Og ja løsningen kan være noget helt tredje, fjerde.....

Tilmeldt 27. Jun 17
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ejer 50% af et anpartsselskab, nu køber jeg de sidste 50% og kommer personligt til at eje 100% af selskabet. Dernæst laves der en skattefri anpartsombytning, så mit nye holding kommer til at eje et driftselskab. Dermed kommer der til at ligge værdier for mere end de 50.000kr i mit holding selskab og så var spørgsmålet bare om jeg kunne trække dem ud igen. Det kan jeg så ikke, kan jeg forstå.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kontakt ditselskab.dk

De arbejder med disse problemstillinger

Tilmeldt 27. Jun 17
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke et problem blot et spørgsmål. Jeg har haft kontakt med ditselskab.dk men da han aldrig vendte tilbage har jeg fundet en anden til at klare det

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

ThomasKGEaps:
Det kan jeg så ikke, kan jeg forstå.
korrekt - kun evt som udbytte i dit holding

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)