Callbacks/webhooks er en dårlig løsning, særligt hvis man går op i driftsikkerhed. Derfor valgte vi et andet paradigme hos Scanpay. Vores kunder modtager ét ’ping’ ved hver hændelse, f.eks. en ny betaling, men dog mindst 1 ping hvert 5. minut. Pings indeholder et sekvensnummer (’seq’), som stiger når der er sket en hændelse. Dvs. at når nummeret stiger er det fordi der er en hændelse, som du kan hente fra vores database. Vi holder ikke styr på hvilke hændelser du har hentet, men giver adgang til alle hændelser i din shops historie. (læs mere) Fordelene er mange. Det giver højere driftsikkerhed og dataintegritet, bedre performance, lavere svartider og så er det simplere at implementere korrekt og sikkert. Du skal ikke være bange for at misse pings (f.eks. pga. nedetid) og du vil elske os hvis du en dag bliver nødt til at gendanne dit system fra en backup. Vores platform er i øvrigt programmeret i C. Ift. kritikken af QuickPay. Der er mange dårlige PSPs, men QuickPay er ikke en af dem. De ved hvad de laver og har nogle dygtige udviklere. Nogle af de fejl som her tilskrives QuickPay er i virkeligheden helt uden for deres kontrol (skyld). Det er svært at danse med store banker, Visa/MasterCard og EU :) |
Ulrik Moe:Callbacks/webhooks er en dårlig løsning, særligt hvis man går op i driftsikkerhed.
Jeg må bekende mig lidt nysgerrig på, hvad det er, der gør callbacks/webhooks til en dårlig løsning ift. driftssikkerhed. Kan du uddybe det lidt? :)