Der findes typisk to løsninger på sådanne sager.
1. Den juridiske
2. Den fremtidige samhandel
Set med juridiske briller, så har du nok loven på din side, hvis de har bekræftet prisen skriftligt vel og mærke (du skal kunne dokumentere det)
Men hvis du begynder at bekrige din egen leverandør med jura osv, så skal du næppe forvente, at de gider at handle med dig.
Du bør måske overveje og kontakte dem, og så forelægge dem dit problem, som du har skrevet i starten af tråden. Bare fortæl, at du har nogle budgetter, forventninger osv, som du havde set frem til at kunne udleve, og at det ville komme dem til gode.
Og i den dialog kunne du foreslå dem, at I f.eks slog halv skade på den prisstigning, som der måtte være kommet. Det er ikke samme pris som i din ordrebekræftigelse, men det er stadigvæk bedre, end det de har sendt dig nu.
Mon ikke i dermed, ville kunne finde et fair leje at løse problemet i, og så ville der heller ikke være knas i det fremtidige samarbejde :)