Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leverandør vil ændre priser i bekræftet ordrebekræftelse

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra aabenraa
Tilmeldt 17. Nov 13
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Har bestilt varer for xxxxxx kr og fik fremsendt en ordrebekræftelse, hvor jeg havde lidt ændringer. Derefter fik jeg så sendt en ny, som jeg bekræftede tilbage på mail. Nu vil min leverandør så sætte priserne op på grund af problemer med deres produktion. Skal siges at jeg i den første ordrebekræftelse gjorde leverandør opmærksom på en pris fejl på en af varende som bestemt var til min fordel og alt for billigt.

Men som sagt får jeg en ny ordrebekræftelse og vender tilbage på mail med ( bekræfter hermed ordre xxx )

Nu vil min leverandør så annullere ordrebekræftelsen og hæve priserne. Kan man det? 
I selve ordrebekræftelsen står der ikke noget om at der tages forbehold for prisstigninger osv. Der står den aftalte leveringsdato og det er det. 

I det excel ark som jeg tastede min ordre ind i, står der i bunden at der tages forbehold for prisændringer, men gælder det også en bekræftet ordrebekræftelse? 

Der er tale om hyldevarer og ingen specialfremstillet varer. 

Grunden til at jeg spørger er, at jeg har købt ind efter et budget og med de prisstigninger kan jeg ikke få alle de varer jeg har bestilt, samt det ønskede antal. Hvis han er i sin fulde ret til at hæve prisen, kommer jeg til at stå med for få varer og et mindre sortiment, til en dyrere pris. Så det er jo træls. 

Håber der er nogen som kan give et godt råd. Det skal siges at jeg gerne vil blive ved med at handle med den leverandør. 

Mvh Jacob 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det en dansk leverandør.

Fra aabenraa
Tilmeldt 17. Nov 13
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er det 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vil jeg mene at du er i din gode ret til at fastholde prisen, et har jo bekræftet ordren. Men du skal nok forvente at de så måske ikke gider handle med dig i fremtiden.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der findes typisk to løsninger på sådanne sager. 

1. Den juridiske

2. Den fremtidige samhandel

Set med juridiske briller, så har du nok loven på din side, hvis de har bekræftet prisen skriftligt vel og mærke (du skal kunne dokumentere det)

Men hvis du begynder at bekrige din egen leverandør med jura osv, så skal du næppe forvente, at de gider at handle med dig.

Du bør måske overveje og kontakte dem, og så forelægge dem dit problem, som du har skrevet i starten af tråden. Bare fortæl, at du har nogle budgetter, forventninger osv, som du havde set frem til at kunne udleve, og at det ville komme dem til gode. 

Og i den dialog kunne du foreslå dem, at I f.eks slog halv skade på den prisstigning, som der måtte være kommet. Det er ikke samme pris som i din ordrebekræftigelse, men det er stadigvæk bedre, end det de har sendt dig nu. 

Mon ikke i dermed, ville kunne finde et fair leje at løse problemet i, og så ville der heller ikke være knas i det fremtidige samarbejde :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)