Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Multimediedesigner uddannelsen som frontend udvikler

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 22. Mar 17
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

I og med at Multimediedesigner og Datamatiker er eneste måder at få adgang til Webudvikler uddannelsen, er det umiddelbart den eneste måde man i min optik kan kalde sig for Frontend udvikler, hvis man altså vil tage uddannelses vejen.

Jeg har af flere hørt, som også beskrevet her i tråden, at Multimediedesigner uddannelsen er MEGET bred og ikke går i dybden med ret meget.

Tilmeldt 19. Jun 14
Indlæg ialt: 29
Fra  Cognition Webdesign Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har høj motivation og selvdisciplin for at lære dig selv kodning og programmering, så gør det. Hvis du gør det, så er det meget vigtigt du har en solid portefølje når du en gang skal til at søge job. For virksomheder er det bare væsenligt nemmere at forholde sig til eksamensbeviser godkendt af andre professionelle i faget(lærer), i stedet for at være selvudnævnt frontend developer.

Jeg har gennemført multimediedesigner uddannelsen i 2014, for mig var den fin, for jeg vidste ikke hvad jeg ville da jeg startede, og som alle andre nævner er den meget bred (kodning, video, lyd, billede, ui/ux og business marketing). Det første halve år var med kodning i fokus, og netop her fik jeg smagen for det, men efter her føltes det mest som spild af tid. Det eneste gode var at ved alle eksamener måtte vi selv bestemme hvilket medie vi brugte til at bringe budskabet igennem(hjemmeside, video, animation, reklamekampagne eller lign.)

Men når dette så er overstået kan du komme til at tage en bachelor i webudvikling som er the holy grail i form af en uddannelse, med lidt overdrivelse selvfølgelig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg afsluttede Multimediedesigner uddannelsen i Januar - og jeg er front-end udvikler i dag. Som man får at vide når man starter, så er det et "selv-studie" hvilket betyder at på uddannelsen lærer man mange forskellige ting, og så skal man i sin fritid selv udvikle sig indenfor det man interesserer sig for. 

Vi blev introduceret for HTML, CSS, PHP og JavaScript inden for kodning. For mig har det så også været meget lækkert også at lære design, så jeg selv kan designe hjemmesider først, og så derefter kode dem fra bunden. :) 

Men det er webudvikler uddannelsen som sparker mest røv inden for kodning... men det kræver f.eks. multimediedesigner uddannelsen først. 

Tilmeldt 14. Aug 17
Indlæg ialt: 26
Fra  Ung-i-huset.dk ApS Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er selv uddannet multimediedesigner og det mest af alt uddannelsen for at få papir på det jeg allerede kunne i forvejen. Jeg fik ikke noget ud af undervisningen, men i stedet brugte jeg de to år på selv at fordybe mig i de emner jeg fandt interessante, så på den måde er jeg glad for at jeg tog uddannelsen.

Aufini er en hjemmeside hvor du som au pair eller familie kan møde hinanden

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)