Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvor mange rykker skal man sende før stævning

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Nov 17
Indlæg ialt: 1
Fra  Randers Voliere Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

jeg døjer med af finde lovgivning for hvor dan man skal håndtere en kunde (Privat virksomhed) som ikke vil betal deres regning.

er der nogle som kan hjælpe.

Hvor mange rykker skal sendes inden der skal udarbejdes en stævning?.

Go aften

Mvh Jonas

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas,

Reelt er det nok at sende en enkelt rykker, hvis blot denne også er en inkasso varsel. Du må højest sende 3 rykkere med gebyr (som højest må være kr. 100,00 og er ikke moms pligtigt).

Der skal være minimum 10 dage mellem hver rykker. Når den frist udløber, kan du sende sagen til inkasso. Der er ingen grund til en reguler stævning med mindre skyldner modstrider sig kravet / gør indsigelse.

Hvis skyldner gør indsigelse, skal den lige forbi byretten. Hvis dommen her falder til din fordel, kan du tage sagen til fogedretten for at indkræve dit tilgodehavende. 


Med venlig hilsen
Kristian Kristensen 

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan finde svaret i renteloven.

Du kan med 10 dages mellemrum sende 3 rykkerskrivelser og hver gang opkræve et gebyr på kr. 100.

Derefter kan du sende en meddelelse om at du nu oversender fordringen til inkasso andetsteds og samtidiet og opkræve et gebyr på kr- 100.

Du skal måske nok have advokat eller inkassobureau til stævning hvis vi taler om mere end kr. 50000.

Mvh Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Flex Page ApS:
Der skal være minimum 10 dage mellem hver rykker. Når den frist udløber, kan du sende sagen til inkasso. Der er ingen grund til en reguler stævning med mindre skyldner modstrider sig kravet / gør indsigelse.

Altså Kristian, er vi ikke enige om at Flex Page Aps har helt ret når han skriver at EN rykker er fuldt tilstrækkeligt, når bare der står den korrekte inkassovarsel på!??

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Birte Andersen:

Flex Page ApS:
Der skal være minimum 10 dage mellem hver rykker. Når den frist udløber, kan du sende sagen til inkasso. Der er ingen grund til en reguler stævning med mindre skyldner modstrider sig kravet / gør indsigelse.

Altså Kristian, er vi ikke enige om at Flex Page Aps har helt ret når han skriver at EN rykker er fuldt tilstrækkeligt, når bare der står den korrekte inkassovarsel på!??

Hej Birte,

Med fare for, at jeg bliver lidt forvirret over, at du spørger mig om Flex Page ApS (også mig) har ret, så er det tilstrækkeligt, at rykker 1 også er en inkasso varsel. Det gøres så simpelt, at du blot kan sætte en tekst på ala: "skulle vi mod forventning ikke modtage betaling senest 10 dage fra dato, vil sagen straks og uden yderligere varsel blive overdraget til inkasso/retslig inkasso." og så noget om, at der påløber kunden væsentlige yderligere omkostninger


Med venlig hilsen
Kristian Kristensen 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Flex Page ApS:

Hej Birte,

Med fare for, at jeg bliver lidt forvirret over, at du spørger mig om Flex Page ApS (også mig) har ret, så er det tilstrækkeligt, at rykker 1 også er en inkasso varsel. Det gøres så simpelt, at du blot kan sætte en tekst på ala: "skulle vi mod forventning ikke modtage betaling senest 10 dage fra dato, vil sagen straks og uden yderligere varsel blive overdraget til inkasso/retslig inkasso." og så noget om, at der påløber kunden væsentlige yderligere omkostninger. 


Med venlig hilsen
Kristian Kristensen 

YesStarStarStar Ovenstående er helt korrekt, og lige efter "bogen" - Inkassobekendtgørelsen

Og nu skriver trådstarter også følgende: " jeg døjer med af finde lovgivning for hvor dan man skal håndtere en kunde (Privat virksomhed) som ikke vil betal deres regning." 
Så i forbindelse med (" Privat virksomhed ") B2B Kan der som ekstra gebyr "Kompensationsgebyr" (EU) pålægges 320 kr. ekstra på som omkostninger Wink

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 08:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Flex Page ApS:
Med fare for, at jeg bliver lidt forvirret over, at du spørger mig om Flex Page ApS (også mig) har ret,

UPS, Kristian. Undskyld. Der skulle have stået Jørgen, for det var ham, jeg gerne ville have haft til at svare helt klart på spørgsmålet om ikke én rykker var nok.

Men det ved vi jo, det er, så ikke mere fra mig i den sag :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)