Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde konkurs - bruger nu mit arbejde i nyt firma

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 156
Fra  Schlebaum.dk Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, mit krav er mod det gamle selskab, så jeg må stille mig om bag i køen sammen med de andre kreditorer for at vente om der kan falde lidt af.

Forhåbningerne er der ikke mange af efter jeg har kigget hendes seneste regnskab. Egenkapitalen er negativ, og den kortfristede gæld er langt over 400.000. Derudover kan jeg se at SKAT står med udlæg i hendes personlige ejendom.

Så pengekassen er nok helt tømt

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

ColombiaSpgs:
Så du vil ofre 3000-5000 dkk for at få vurderet om det er værd at få skaffet pengene på en faktura på under 10.000 kr?

Det giver ingen mening. Og hvem siger ikke at hendes nye selskab har købt hjemmesiden af det selskab der gik konkurs og derved har rettighederne til hjemmesiden?

Ja, det ville jeg, hvis det er princip sag :), ikke for at få penge ud af det. Det vil i bedste fald gå i nul, efter advokaten er betalt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Helt rigtigt og i fremtiden bør du overveje,

hvem du skal fakturere, selskabet eller

selskabets ejer og betinge dig, at du

fakturerer til personen.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Et tip  fremadrettet kunne ligeledes være, at du først overdrager ophavsretten til hjemmesiden, når fakturaen er betalt. Såfremt dette havde stået i din kontrakt eller aftale med det gamle firma, kunne du have stævnet det nye firma for beløbet!

Der er ligeledes flere ting, som du kan gøre, rent juridisk, men det løber bare op i omkostninger, og som du selv antyder, er der næppe det store at komme efter, hvis SKAT har gjort udlæg i hendes ejendom...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Et tip  fremadrettet kunne ligeledes være, at du først overdrager ophavsretten til hjemmesiden


Bare en lille præcisering :)

Jeg er næsten 100 % på at det korrekte udtryk er brugsret når vi her taler om immaterielle ting, mens hvis det havde været fysiske varer, så anvendes udtrykket ejendomsret.

Måske Jacob Berner Rue kan korrekse?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Peter Langkilde Jakobsen:

Fashion-Seller:
Et tip  fremadrettet kunne ligeledes være, at du først overdrager ophavsretten til hjemmesiden


Bare en lille præcisering :)

Jeg er næsten 100 % på at det korrekte udtryk er brugsret når vi her taler om immaterielle ting, mens hvis det havde været fysiske varer, så anvendes udtrykket ejendomsret.

Måske Jacob Berner Rue kan korrekse?

Det rigtige ord er ophavsret. Man kan så have en brugsret til designet, men det mest almindelige er, at designeren overføre disse rettigheder til køberen af designet...

Ejendomsret er noget man har ved bygninger eller fysiske ting ala en bil eller et varelager :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)