Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

På bar bund med moms osv

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Nov 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino.
Jeg har i mange år gået med tanken om at starte selvstændig med et handels firma. Ved siden af mit alm hverdags job. Har altid fået af vide jeg kan sælge sand i Sahara og har altid handlet med mange forskellige ting lige fra biler til tøj. (Har også været til torskegilde for det)
Så nu vil jeg gerne gøre det ordenligt.

Men en ting afskrækker mig fra at blive moms registreret.
Jeg er nemlig ikke så meget inde i det med moms, skat osv...

Er det noget at være bange for eller er det nemt nok at indberette moms??

Er der forskel på at være cvr registreret og moms registret eller er det bare to navne for en ting??

Ville det være en god ide med en revisor tænker mere om firmaet kan bære udgifterne til sådan en fætter

Samt jeg køber en del fra udlandet og sælger her hjemme hvordan er det hvis jeg skal gøre det til firma i stedet for som privat person?



Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja, vi betalte os til et rådgivningsmøde med vores (kommende) revisor, der rådede os til at hyre en bogholder til den første tid for at få startet alt det med bogføring, moms og skat op på den rigtige måde. Hun skulle ikke have nær så meget for det som han skulle.

Hun var værre end min gamle matematiklærer :-), men jeg fik lært orden og system fra bunden.

Nu synes jeg det er ret nemt at klare den daglige bogføring og revisoren hjælper os med at indberette moms (delmoms, så det er ikke helt lige ud ad landevejen) mm.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

MichaelJensen82:
Ville det være en god ide med en revisor tænker mere om firmaet kan bære udgifterne til sådan en fætter

Det vil formodentligt være bedre og væsentlig billigere at få fat i en bogholder, der kan lave dit regnskab / moms løbende. I øvrigt er pengene givet godt ud til en bogholder - tænk på hvor meget af din tid det frigiver når du ikke skal spilde tid på noget du ikke er god til.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

MichaelJensen82:

1 Er det noget at være bange for eller er det nemt nok at indberette moms??

2 Er der forskel på at være cvr registreret og moms registret eller er det bare to navne for en ting??

3 Ville det være en god ide med en revisor tænker mere om firmaet kan bære udgifterne til sådan en fætter

4 Samt jeg køber en del fra udlandet og sælger her hjemme hvordan er det hvis jeg skal gøre det til firma i stedet for som privat person?

1 det er som ikke svært men man jo sætte sig lidt ind i reglerne og bruge et regnskabsprogram. Enklest er personlig virksomhed og der kan du sætte dig ind i det du behøver for 55 kr i http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

2 Samme sag i den forstand at momsregistrering giver CVR

3 Ja måske - eller en online bogholder som kan gøres ret billigt

4 Du skal importregistreres for import fra uden for EU og læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/import-til-videresalg-fra-kina-uden-for.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)