Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af pmv med varelager

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Aug 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har omsat for omkring 12.000 og har "kun" tjent 2700 omkring på 4 måneder. Det er jo ingenting. Selvom jeg syntes det har været hyggeligt at drive min virksomhed, må jeg erkende at det tager for meget af min tid i forhold til hvad jeg får ud af det.

Jeg har haft en lang sej kamp, da jeg har prøvet at lære tingene fra bunden af. Men jeg kan mærke at jeg må kaste håndklædet i ringen. Det er simpelthen ikke nu, jeg skal satse på det.

Jeg har et MEGET lille varerlager. 
Ca 3 billige ting, som ca. har kostet 99 kr pr del i indkøbspris. ALT andet er solgt.

Kan jeg sælge dette til min mor for de 99 kr  pr stk? Jeg er IKKE momsregistreret, og kan ikke helt finde ud af, hvordan jeg lukker den grundet varelageret. Kan jeg ikke blot sælge de 3 ting til min mor, også skrive det med i indtægt ( overskud) også kan jeg lukke uden problemer? 


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle ativer inkl evt straksafskrevne skal sælge men du kan bare sælge til dig selv og det har ikke betydning når du jo ikke er momsregistreret som sådan - det forhindrer bare at du tager fradrag for indkøbet af dem i princip men helt som du siger - til mor eller hvad du vil og så lukke ja - og bruge tal til den kommende udvidet selvangivelse

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Aug 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John! Så jeg kan bare sælge dem til mig selv uden moms til indkøbspris? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

idaselk:

Tak John! Så jeg kan bare sælge dem til mig selv uden moms til indkøbspris? 

ja det afgørende er at du jo derved sikrer, at du ikke har fået fradrag for købet så ja det kan du bare gøre (du må i det hele taget altid købe dine egne ting ud til indkøbspris (uden moms når du ikke er momsreg og med moms hvis du var)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Aug 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John!
Du er mega sej til at svare på spørgsmål, så tak for dig.

Jeg er ved at blive overtalt til at beholde min virksomhed, da mine kunder elsker det jeg gør. Trods for lille omsætning.

Jeg har dog endnu et spørgsmål, som måske er relateret til det andet. Jeg er ved at få en cool aftale i hus med en leverandør. Må jeg købe ting til mig selv igennem hende til indkøbspris? Jeg er ikke momsregisteret. I så fald, hvordan sælger jeg det til mig selv? Til indkøbsprisen?

Er der nogen begrænsninger på at købe varer således. Syntes jo det er ærgerligt, hvis jeg skulle sælge det til familiemedlemmer, for de skal bruge det og senere hen give det til mig ;-) ... 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

ja du køber af dig selv til indkøbsprisen - præcis det du selv har givet alt inkl - 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)