Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

computer-kuglepen??

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar alle sammen :-)

Kommer ikke lige til Kjøvenhavnstrup så tit, men tak for budet..
Tror bare jeg køber en og prøver..

Har ikke de store garfiske evner, men havde tænkt at bruge den til at tegne lidt for sjov og til rentegning af vores produktfotos, det må vel være nemmere end med en mus forestiller jeg mig? Og så ville jeg bruge musen til det andet nødvendige.. (Men bruger nu genvejstaster hvor jeg kan, da jeg også har haft muse-symptomer)

Jeg skal afgjort have en, det har jeg fundet ud af nu! Så er spørgsmålet bare hvilken størrelse? Som sagt er det bare til fritlægning af fotos i Photoshop og sådan..

Er der forøvrigt nogen af jer super computer-kloge mennesker der kan fortælle mig, hvor man kan finde et begynder-photoshop kursus i Jylland (gerne syd)?

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

  Omkring størrelsen, så vil jeg sige at du nok bør kigge efter en plade i A5 eller A6-størrelse.
A6 er udemærket som erstatning for en mus og til let billedbehandling. A5 er bedre til mere detaljeret billedbehandling.
Du skal så være opmærksom på at prisen springer ret voldsomt fra A6-størrelsen op til A5.

Til daglig bruger jeg selv en plade i A3-overstørrelse, men til dit behov er det totalt overkill.

/Jesper

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Men kan den ikke det samme uanset pladens størrelse - eller har den flere funktioner jo større den er?

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Det varierer alt efter hvilken model / serie du vælger.

Wacom har forskellige serier, men de tre som du bør kigge på er BamBoo og Intous. BamBoo findes kun i én størrelse og med samme type pen. BamBoo er "entry"-modellen og godt egnet som alternativ til mus og til småtegnerier. Den er efterfølgeren til den tidligere serie Graphire som ellers også var rigtig god - men den var noget dyrere end de priser som BamBoo nu ligger på.

Intous er den professionelle serie. Den findes i størrelser fra A6 (så vidt jeg husker) og op til A3+. For det første har pladen en højere opløsning og derved højere detaljegrad. Endvidere er pennen mere avanceret og understøtter bl.a. tiltning af pennen. På disse plader er det endvidere muligt at benytte flere forskellige typer penne, f.eks. én til stregtegning og én til airbrush, hvorved pladen detekterer hvilken pen der køres med og informerer f.eks. Photoshop om at nu er der skiftet pen. Men disse ting har dog også en pris - Intous er betydeligt dyrere end BamBoo-serien.

Jeg vil umidlbart mene at du vil blive glad for en BamBoo. Men hvis du godt vil have noget som er lidt mere lækkert og professionelt, så bør du vælge en Intous i A5 format. Men prisen er dog noget forskellig. Den mindste BamBoo (dog kun egnet som mus) kan fås for omkring 400 kr. og op til omkring 1.200 kr. for den største, hvor imod en Intous i A5 ligger på ca. 2.500 kr.

/Jesper
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Norbøll:
Det varierer alt efter hvilken model / serie du vælger.

Wacom har forskellige serier, men de tre som du bør kigge på er BamBoo og Intous. BamBoo findes kun i én størrelse og med samme type pen. BamBoo er "entry"-modellen og godt egnet som alternativ til mus og til småtegnerier. Den er efterfølgeren til den tidligere serie Graphire som ellers også var rigtig god - men den var noget dyrere end de priser som BamBoo nu ligger på.

Intous er den professionelle serie. Den findes i størrelser fra A6 (så vidt jeg husker) og op til A3+. For det første har pladen en højere opløsning og derved højere detaljegrad. Endvidere er pennen mere avanceret og understøtter bl.a. tiltning af pennen. På disse plader er det endvidere muligt at benytte flere forskellige typer penne, f.eks. én til stregtegning og én til airbrush, hvorved pladen detekterer hvilken pen der køres med og informerer f.eks. Photoshop om at nu er der skiftet pen. Men disse ting har dog også en pris - Intous er betydeligt dyrere end BamBoo-serien.

Jeg vil umidlbart mene at du vil blive glad for en BamBoo. Men hvis du godt vil have noget som er lidt mere lækkert og professionelt, så bør du vælge en Intous i A5 format. Men prisen er dog noget forskellig. Den mindste BamBoo (dog kun egnet som mus) kan fås for omkring 400 kr. og op til omkring 1.200 kr. for den største, hvor imod en Intous i A5 ligger på ca. 2.500 kr.

/Jesper

 

 Tusind tak, super god forklaring!! Jeg snupper en bamboo!

Tak fordi du gad bruge tid på at forklare det Big Smile

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)