Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Loppesupermarked - er det skattefrit ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Oct 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoere 

Med en vis undren har jeg fra flere besøg i vores lokale loppesupermarkede - Loppelounge - kunne konstatere, at ca. 50 - 60% af de lejede pladser i butikken, er små dagligvarebutikker med salg af udelukkende nye vare.

Her sælges alt fra Tandpasta, barbergrej, ure, lightere, tøj, kosmetik, parfume, legetøj, Led lygter, shampoo, sæbe, vaskepulver batterier, sko, alt i elektronik, mobiltelefon tilbehør, køkkenredskaber, håndværktøj osv. osv. - helt nyt og pænt opstillede som en anden Bilka eller Jysk butik iblandet speciel butikkerens udvalg.

Ganske billige vare og mange af varerne er af samme mærker som i de etablerede butikker bare væsentligt billigere og mange gange til 1/3 af udsalgspriserne i de "rigtige" butikker og hvem vil ikke gerne købe til "Bordershop priser"!

Da jeg har fået indtrykket af, at der tjenes endog rigtig gode penge på at have sin egen lille hobby butik er mit spørgsmål:  

Er det fuldkommen skattefrit og helt lovligt, at etablere sin egen lille forretning som eks. i Loppelounge og er der skattemæssigt grundlag for, at kunne drive en hobbybutik med udelukkende nye vare, som formentlig og forhåbentlig er indkøbt på lovformelig vis til formålet - jeg tænker på, om der evt. er et skattemæssigt hul i lovgivningen, som disse mennesker kunne tænkes at gøre brug af - dels som ejer og dels som lejer ? - I givet fald, skulle man trods alt være mere end stupid, hvis man ikke selv kastede sig ud i denne udmærkede fritids forretning.

Har butikkens ejer i øvrigt ikke et medansvar i et evt. skattemæssigt spørgsmål - tænker her på, at ejeren af eks. Loppelounge må have kendskab til, hvad der sælges på hylderne i sin butik - med mindre der naturligvis er tale om, at der forefindes et skattemæssigt hul, som jeg dog umiddelbart ikke lige kan se ? - venter spændt på om jeg har overset nogle væsentlige forhold.

På forhånd tak for jeres altid kompetente svar.   

Fra Brønshøj
Tilmeldt 19. Dec 16
Indlæg ialt: 154
Fra  Winity Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du kan ikke drive en forretning skattefri, lovligt.

Hvis du er erhvervsdrivende, så skal du have et cvr nummer, omsætter du for mere end 50.000 kr om året, så skal du momsregistreres og betale 25 % moms.

Priserne på varerne sætter den erhversdrivende selv og detkan jo være der paralelimporteres fra andre eu lande, så priserne kan trækkes ned, ligesom Normal butikkerne gør, men du styrer jo selv hvad du vil tjene på en vare, hvis din kunde er villig til at betale det, det koster.

https://www.smartbanker.me/dk/ - Sammenlign lånemuligheder for 50+ lånepartnere på et sted.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

alt erhvervsmæssigt salg = regnskab og skat af overskud fra krone 1

OM det er butikker der sælger på loppemarked skal de sælge med moms. Det kan være lukkede butikker hvor ejeren har købt ting ud eller andet men momsregistrerede må have svært ved at sælge på de alm loppemarkeder da de skal have moms på deres varer, og det mener jeg ikke håndteres sådan et sted

Om ejeren af loppehallen har et ansvar - måske hvis han ved der snydes og medvirker, så har han da

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 29. Jan 15
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Sjovt at der sælges nye vare i Loppelounge. Det har jeg ikke set i de loppesupermarkeder der ligger inde i København eksempelvis Lidkøb - http://lidkob.dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Magnus B.:

Sjovt at der sælges nye vare i Loppelounge. Det har jeg ikke set i de loppesupermarkeder der ligger inde i København eksempelvis Lidkøb - http://lidkob.dk/ 

det ser jeg masser af steder - hillerød, helsinge osv og det er jo ikke ulovligt på nogen måde, blot skal systemerne jo være indrettede til det og både sælger og loppemarkedet/kommisions salg gøre ting korrekt med skat og moms

vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 29. Jan 15
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det er selvfølgelig ikke ulovligt, hvis reglerne bliver holdt. Jeg synes bare det er lidt sjovt at sælge nye vare på et loppemarked. Det ligesom imod konceptet :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)