Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er ejendomsudvikling?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminobrugere

Er der nogen, som kan forklare mig hvad ordet "ejendomsudvikling" dækker over? Sådan helt konkret. Gerne med nogle eksempler.

Jeg har prøvet at google det, men jeg kan ikke finde noget rigtig konkret, som forklarer det.

Håber nogen har tid til at hjælpe mig.

KH Marie

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære Marie, ejendomsudvikling dækker over mange forskellige ting.  

Det kan være en developer som køber et tagareal, giver foreningen et nyt tag og får oprettet nye ejerlejligheder på toppen af ejendommen. Han sælger lejlighederne for at få dækket sine udgifter til tag mv.

En ejendom kan også udvikles ved at få ændret noget af ejendommen fra erhverv til bolig eller omvendt, for at give ejendommen en bedre økonomi. Det kræver ofte en ombygning. 

Der kan også være tale om en developer, som køber et stort grundstykke, der opdeles i grunde hvorpå han opfører huse enten til salg eller udlejning.

Der kan også være tale om gamle haller, lagerhuse eller lignende som ombygges til nye lejligheder. Dem kan du se på Holmen i København.

En developer er typisk en idemand, der har kapitalen og som arbejder sammen med en arkitekt og en ingeniør, så projekter kan tegnes og der kan opnås en byggetilladelse i kommunen.

Andelsbolig.nu

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)