Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Private Udlæg - Hvor langt tilbage kan man kigge og bogfører dette?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Er forholdsvis ny indenfor at drive en Dansk virksomhed. Derfor lige denne tråd.

Jeg har gennem de sidste par måneder brugt mit private kort til udlæg for diverse ting virksomhedsmæssigt. Har dog først fået virksomheden oprettet i sidste måned for at blive momsregistreret.

Kan jeg stadig bogføre disse beløb I min virksomhed som private udlæg? Og hvor langt tilbage kan man gøre dette? Altså f.eks. hvis jeg købte noget til virksomhed for 2,5 måned siden, er det så stadig muligt? Mindes jeg har læst et sted, at man kun kan gå 2 måneder tilbage. Men kan ikke finde dette igen.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan som regel gå helt op til 6 måneder tilbage, hvis det 100% er til firmaet. Husk at bogføre det i indeværende momsperiode, hvis du er momsregistreret.

Tilmeldt 10. Nov 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Super, tak for dit svar! Det er 100% virksomheds mæssigt.

Har du et sted man kan læse om det?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Gad vide hvad lovhjelmen er til den praksis med 6 måneder.. ..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Gad vide hvad lovhjelmen er til den praksis med 6 måneder.. ..

ingen anelse - og generelt er der vel ikke konkret lovhjemmel for praksis før den lovfæstet -  Der er jo ikke lovmæssigt fradrag  for selve udgiften (lidt modsat momsen) vel fra dato og ikke så meget andet, men sandt er vel, at der generelt godkendes 6 mdr udgifter - som så sikkert i en stor sag kunne være 0 eller 100 - men standard accept ligger vel på de her 6 mdr for udgiften - så længe det alene er for virksomheden udgiften er taget. Måske noget med at det er svært at tro en udgift tages meget inden - mod at det ville være hårdt at stå på 0 dage for udgiften
Mon ikke ud fra en betragtning om selve loven om at der er fradrag for udgifter taget for at erhverve indkomsten - og så en ren tidsmæssig praktisk linje? Er det altid de 6 mdr der er grænsen eller kan det også forkastes som alt for langt, eller mæske 8 mdr accepteres? Jeg ved det ikke

Evt mere her http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/aktiverogvareridenstiftelse.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Peoblemet er vel at der ikke er lovhjemmel til en praksis om max 6 måneder tilbage for afholdte udgifter før registrering. Problemet opstår reelt kun hvis man inden momsregistrering har faktureret uden moms.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Peoblemet er vel at der ikke er lovhjemmel til en praksis om max 6 måneder tilbage for afholdte udgifter før registrering. Problemet opstår reelt kun hvis man inden momsregistrering har faktureret uden moms.

som vel så også har nok så meget meget med momsfradrag at gøre- hvor der vel ikke er 6 mdr begrænsningsregel eller - men hvor man IKKE må have faktureret med moms inden CVR hvis man vil trække moms fra - men de 6 mdr er vel nok så meget praksis i forhold til udgift, og ikke til moms, hvor reglerne vel i virkeligheden er mere klare?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal hilse fra dem og sige, at de er rigtige mennesker af kød og blod. Ring til dem og spørg, eventuelt på vegne af en ven. Måske har du yderligere spørgsmål, som afhænger af de svar, du får.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)