Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Snart forstået tror jeg...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Klippinge
Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 194
Fra  www.top-deals.dk Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, igen igen, told og moms vedr indkøb fra Kina. Men nu tror jeg at jeg er ved at fatte det. En kæmpe tak til John Hannover for hans udførlige vejledninger. Er følgende korrekt forstået: (jeg er importreg.)

Jeg betaler ingen moms men skal bogføre det i mit regnskab som hhv købs- og salgsmoms så det udlignes? Til ren statistik?

Når man så skal afregne moms for det kvartal, skal man altså opgive det igen igen, 2 steder så det udlignes? Hos SKAT når man opgiver moms, mener jeg.

Jeg har f.eks lige købt for 12.000 roller sko med LED-lys. Der skal jeg opgive 2400,- som hhv købs og salgsmoms, er det sådan?

Men jeg skal så desværre også betale told når det er over 1150,- - så det bliver nok en dyr en. Har ikke lige fundet tariffen for dette. Told er vel ikke fradragsberettiget? ;-).

Så kan det i realiteten, fremover, bedre betale sig at få sine varer hjem ad flere omgange, men det bliver måske bare dyrere i fragt....mange kasser.

Jo, lige en sidste ting. Fakturaerne fra FedEx, Ups osv... hvor/hvordan bogfører man deres adm.gebyr - gebyr for postforsendelse osv....?

Håber der er en eller flere venlige sjæle i aminogruppen tak - og god weekend til alle..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Helle Bøgebæk:
Jeg betaler ingen moms men skal bogføre det i mit regnskab som hhv købs- og salgsmoms så det udlignes? Til ren statistik?

Når man så skal afregne moms for det kvartal, skal man altså opgive det igen igen, 2 steder så det udlignes? Hos SKAT når man opgiver moms, mener jeg.

ja - borset fra der ikke er noget igen igen over det - det er første og eneste gang du skal angive det, og årsagen er at nogen jo kan være ikke momsregistrerede (taxi, tandlæge og og og) og de må IKKE lægge samme beløb under købsmoms men KUN under importmoms/salgsmoms + det giver moms en forståelse af dit momsmønster. Har du meget import kan de forstå af din angivelse, hvorfor du ikke har købsmoms af betydning, men meget salgsmoms, og helt samme for de som kun eksporterer uden moms, men skal angive beløbet til moms - netop for at skat kan forstå, hvorfor de ikke har salgsmoms

Helle Bøgebæk:
Jeg har f.eks lige købt for 12.000 roller sko med LED-lys. Der skal jeg opgive 2400,- som hhv købs og salgsmoms, er det sådan?
ja men du får også en opgørelse fra told over importmoms og 31/12 /slut hver kvartal - så skal du ind i regnskabet og korrigere momsen så den stemmer med det faktiske, som aldrig rammer de 25% præcist (toldkurs bl.a) lidt besværligt men krav 

------------

told er en udgift og dermed fradragsberettiget og kan vel bare bogføres sammen med varens pris (importmoms beregnes jo netop af vare+fragt+told)

Gebyrer bogfører du på en konto - sjovt nok - gebyr Stick out tongue formentlig her uden moms - dit regnskabsprogram har givet sådan en konto

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Klippinge
Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 194
Fra  www.top-deals.dk Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Åh tusind tak John - hvor er det pænt af dig.

Jeg mente bare, at først skal jeg bogføre momsen i mit regnskabsprogram 2 steder (ind/ud) og ved momsangivelsen det samme - 2 steder ind/ud?

Så told er fradragsberettiget?? Det var da dejligt Big Smile - så faktisk bogfører jeg først min faktura når jeg har opgørelsen fra SKAT måneden efter og plusser tolden med fakturaen? Og dernæst beregner jeg så momsen, ok.

Hvornår skal man egentlig så betale tolden - ligesom moms - ved hvert kvartal?

Jeg har kun en der hedder bankgebyr - kan jeg bruge den og så beskrive det er gebyr fra shippingfirma?

Tak endnu en gang

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle Bøgebæk:
Jeg mente bare, at først skal jeg bogføre momsen i mit regnskabsprogram 2 steder (ind/ud) og ved momsangivelsen det samme - 2 steder ind/ud?
jep - mange regnskabsprogrammer gør det automatisk når du bogføre på konto for varekøb verden

Told bliver opkrævet med varen og betales derfor løbende når du ikke er under sikkerhedordning som koster depositum, men bare alm importerer

ja du kan godt bruge bankgebyr til andre gebyrer eller lave en anden eller omdøbe den til gebyr uden moms

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Klippinge
Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 194
Fra  www.top-deals.dk Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak endnu en gang John. Jeg er mærkeligt nok ikke opkrævet told, men har fået skoene :-) for 12.000 kr. 

Tusind tak for al din hjælp, og rigtig god weekend!

Mange hilsner

Helle

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle Bøgebæk:

Tak endnu en gang John. Jeg er mærkeligt nok ikke opkrævet told, men har fået skoene :-) for 12.000 kr. 

Tusind tak for al din hjælp, og rigtig god weekend!

Mange hilsner

Helle

lyder lidt underligt  Har du slet ikke fået toldafregning - 12.000 kr sko fra Kina burde udløse en told faktisk. Det er dit ansvar den er korrekt fortoldet, men har du en toldafregning der også viser din importmoms, så må det jo være sådan. Sådan en skal du have fået

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Klippinge
Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 194
Fra  www.top-deals.dk Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke modtaget noget endnu, måske kommer det med posten.. kan ikke lige huske hvilket shippingfirma der leverede

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle relevante told dokumenter skal du have fra din speditør.  Disse dokumenter skal gemmens til senere dokumentation.

Toldopkrævningen kommer normalt den efterfølgende måned fra SKAT. 

Fra Klippinge
Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 194
Fra  www.top-deals.dk Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps - og har fået dem med posten nu, tak Big Smile

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)