Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lageroptælling

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er helt på bar bund m.h.t. elektronisk lageroptælling og jeg er grundlæggende i tvivl om helt basale/banale spørgsmål:

Hvad sker der hvis man scanner en stregkode med en håndscanner? Scanneren skal vel vide hvor den skal registrere data? Om det skal/kan være i en almindelig tekstfil med linjeskift, eller i et Excel-ark hvor den selv skifter til næste række, er ret transparent for mig. Hvis der findes 3 eksemplarer af samme vare, kan man vel bare scanne tre gange?

Men hvad skriver den? Skriver den bare stregkoden? Ja, det gør den vel, men skriver den præcist det der står, uanset om stregkoden er UPC eller EAN (12 eller 13 ciffre)?

Jeg kan tænke mig at en anden mulighed er at have en lagerliste i f.eks. et Excel-ark. Når man så scanner en vare, slår den op og sætter et kryds eller andet ud for varen?

Hvor kan kan låne/leje 4-5 håndscannere for en weekend (København)? Jeg må formode at håndscannere kan fungere trådløst. Det vil jo være håbløst at slæbe rundt på lange kabler i et stort rum.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)