Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr. investeringselsskab

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Aug 15
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg går med et ønske om at starte et lille investeringsselskab, men er i tvivl om hvorvidt jeg skal have finanstilsynet med inde over. (spørgsmål er ligeledes sendt til dem sammen med noget andet materiale)

Sagen er den, at jeg vil starte et investeringsselskab. Selskabet skal investere i P2P/P2B-lån (det bliver jo så B2P og B2B), ejendomme og andet crowdfunding-relateret gennem platforme (fx. Lendino, Brickshare). Derudover vil en lille del af formuen være i aktie- og obligationsforeninger, amerikanske REITs mv

Jeg laver X antal aktier (A og B-aktier) hvoraf jeg udbyder alle B-aktierne til offentligheden til en pris på X pr. stk. Det er ikke muligt at indløse aktierne gennem selskabet, men man skal i stedet sælge dem videre til en 3. part hvis man vil af med dem. I typiske investeringsselskaber vil sidstnævnte jo oftest være muligt.

Ved nogle om dette kræver en tilladelse af en art hos finanstilsynet? (Hvis nogle ved det med sikkerhed kan jeg jo fremskyde processen lidt inden jeg får svaret retur fra finanstilsynet :-))

Tak på forhånd.

Mvh

Emma

www.dinformue.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)