Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Glemt at betale moms?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 17
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 01:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino

Hvad er konsekvensen ved at glemme at betale kvartals moms?

Hvor længe kan man skylde moms, altså kan man godt vente med at betale momsen tilbage efter 2-3 mdr efter fristen?


Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 06:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kommer renter og gebyrer på. SKAT Inddrivelse overtager måske også og sender dig breve omkring, at du skal betale.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er sikker på at du kan få en god ordning med dem, hvor I aftaler en ny betalingsdato. Hvis de ser, at de blot fingerer kassekredit, går den selvfølgelig ikke.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard:

Jeg er sikker på at du kan få en god ordning med dem, hvor I aftaler en ny betalingsdato. Hvis de ser, at de blot fingerer kassekredit, går den selvfølgelig ikke.

aner ikke hvad du her er sikker p . Jeg er sikker på man får en bod

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 17
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,  kan man holde firmaet kørende uden at betale moms? Altså kan jeg godt vente med at betale moms efter 6 mdr af fristen? Er klar over gebyrer og renter og bod. Men vil høre om man godt kan holde firmaet kørende, og betale efter 6 mdr af fristen fx. 

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 392
Fra  NiceMedia I/S Skrevet kl. 01:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan vel holde firmaet kørende indtil det tvangsopløses. Men det er næppe ønskeligt. Jeg ved ikke hvor lang tid der går, eller hvor meget man skal skylde.

Når det så er sagt, er det næppe en god idé at "låne" penge der ikke er ens egne. Du "holder" jo blot momsen indtil Skat inddriver den, så det er et kæmpe skråplan hvis du har været ude og bruge disse penge og ikke kan betale tilbage nu.

Thomas ╳ MitBredbånd.dk

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan godt holde betalingen lidt og det kan sagtens være at du kan “slippe” i 2 mdr uden at betale. Fristerne før der foretages udlæg etc kan nok variere lidt.

Bod, gebyr og renter kommer du dog ikke udenom.

Som andre fremhæver bevæger du dig mod et skråplan. Kommer du først i restance til SKAT er der ofte en tendens til at de bliver brugt som kassekredit, og når først de begynder at rykke på den ubehagelige måde finder mange det langt sværere at løse situationen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Sales1001:

Hej John,  kan man holde firmaet kørende uden at betale moms? Altså kan jeg godt vente med at betale moms efter 6 mdr af fristen? Er klar over gebyrer og renter og bod. Men vil høre om man godt kan holde firmaet kørende, og betale efter 6 mdr af fristen fx. 

det går ikke at sige hvordan moms reagerer - bod og rente er jo givet og de lukker dig næppe akut men 6 mdr er nu nok en risiko og du vil let blive sat på månedsmoms fremover og få bod hver måned osv, så det er meget klart skråplan at bruge skat som kredit 

Det er en meget usund form, ikke at kunne lægge momsen til side, for den har jo ikke på noget tidspunkt været din men blot noget du opbevarede for dine kunder i princip

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)