Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PMV og handel med udlandet

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Nov 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er kunstner og har netop fået en forespørgsel fra en norsk potentiel kunde, der gerne vil købe en specieltegnet tegning.

Jeg er i tvivl om, hvorvidt jeg kan tage kunden eller ej, når jeg nu kun er et PMV, og dermed ikke er momsregistreret.

Betalingen vil komme fra kunden i Norge, men jeg kan muligvis sende til en dansk adresse - vil det ændre noget, når tegningen dermed forbliver i Danmark?

Skal jeg ændre virksomhedsform for at kunne tage kunden?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er prisen for tegningen?

Tilmeldt 14. Nov 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

I dette tilfælde 500,- men mine priser varierer en del, da jeg arbejder med unika-produkter, og der er stor forskel på bestillingernes størrelse.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du arbejder med unika-produkter og har priser fra 500 DKK burde du nok lade dig moms reg. da der ikke er lagt op til en omsætning på 50.000 DKK indenfor 12 måneder. hvilket betyder at du maximal må omsætter for ca. 4.000 DKK pr. måned.

I det konkrete tilfælde med tegningen til Norge kan jeg ikke se noget problem i at du sælger den, dog skal kunden indfortolde den i Norge efter de norske regler. 

Tilmeldt 14. Nov 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ift. momsregistrering, så laver jeg udelukkende førstegangssalg af kunstværker, og så jeg må have en omsætning op til 300.000 indenfor 12 mdr. før jeg skal momsregistreres, så det er endnu ikke oplagt at lade mig momsregistrere.

Er der noget, jeg skal gøre anderledes ift. fakturering og bogføring, når nu kunden køber fra Norge fremfor Danmark?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal eksportregistreres og det kræver enkeltmands med pligtig eksport - det skal du også kunne gennemføre uden moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
Du skal eksportregistreres

Det gælder for salg over 7.500  DKK  i øvrigt er eksportør registreringen vel også for at man kan sælge uden moms, hvilket jo ikke har nogen betydning i dette tilfælde.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ravn:

Cookie - John Hannover:
Du skal eksportregistreres

Det gælder for salg over 7.500  DKK  i øvrigt er eksportør registreringen vel også for at man kan sælge uden moms, hvilket jo ikke har nogen betydning i dette tilfælde.

gør det det? Skal man ikke eksportsregistreres for overhovedet at eksportere og de 7500 er alene grænse for udfyldese af udvidede papirer?

Er det ikke som import, man SKAL registreres uanset det er under 80 kr erhvervsmæssigt????

Import og eksportregistrering har intet med moms at gøre som udgangspunkt - det ligger alene i momsregistrering. Man kan sagtens være begge dele uden moms hvis man ikke omsætter for over 50 t på enhver 12 mdr periode - det er to helt forskellige love, told og moms lov

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)