Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aliexpress Dropshipping - skal jeg starte en virksomhed?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Nov 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

I har sikkert alle hørt in forretningsmodulen Dropshipping. Til jer der ikke har. Dropshipping er når man sender varen direkte fra leverandøren til køberen. Altså, man rør aldrig selv produktet og skal ikke bestille dem hjem.

En version af dette er noget der hedder aliexpress Dropshipping. Her finder man produkter fra aliexpress (aliexpress er en hjemmeside med meget billige produktet lavede i Kina. Det lidt ligesom Amazon, men bare ting fra Kina, som er meget billigere). Så man finder produktet man tror vil sælge og så opretter man en hjemmeside, hvor man sælger dem eller sælger dem via eBay.

Alle dem jeg har snakket med sagde jeg ikke behøv at oprette hjemmesiden (som jeg ikke har levet endnu) som et firma før jeg omsatte for 10.000kr om måneden. Problemet er er at de ikke har været fra Danmark, men USA, UK og andre lande i EU.

Så mit spørgsmål er, skal jeg oprette det som et firma nu eller først nær jeg omsætter for mere end 10.000kr om måneden?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kender ikke metoden aliexpress bruger og via eBay? Kommer varen fra Kina til kunden i DK direkte, så skal du huske, at kunden jo skal betale told og moms og så for den slags

Fakturerer du kunden så indtræder momspligt når du ved du vil komme over 50.000 kr på 12 mdr (f.eks. ved omsætning 4000 per måned og let stigende) men jeg kan ikke se det fungere for kunden vil jo stå for told og moms når varen kommer til DK. Jeg går ud fra, at uanset du måtte sælge via ebay tyskland eller danmark eller UK, så kommer varen til kunden fra Kina direkte

OM du så overhovedet kan sælge på den måde uden et CVR til aliexpress dropshipping aner jeg så heller ikke

Fra egen hjemmeside vil du være underlagt alle regler om returret osv - jeg ved ikke om du kan være handlende i nye varer via ebay uden at skulle følge danske returret regler

Du vil uanset CVR eller ikke være virksomhed i denne forbindelse og skulle føre regnskab og beskattes af alt overskud

vh John Hannover

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Har selv kørt flere successfulde Aliexpress dropshipping sider, men kun i USA, grundet muligheden for hurtig leveringstid(maks en uge).

Ville aldrig give mig i kast med at gøre det i Danmark, da det er alt for utilregneligt. Leveringstiden kan være op til 8 uger, og der er komplikationer med den danske lovgivning. 

Skal du bruge hjælpe til markedsføring, webudvikling eller lignende? 

Adm. Direktør hos NordDank ApS

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Må indrømme, at jeg ville aldrig gøre det - i mit hoved, virker Danmark som et "begrænset" modtagerland, når det kommer til dropshipping fra Kina og andre lande udenfor EU. Var i Holland for et par uger siden, og der reklameres der ligefrem i fjernsynet for netop Aliexpress - det tror jeg aldrig kommer til at ske i Danmark. I min verden er det lettere at stable sådan et setup, op i lande udenfor Danmark.

 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 19. Dec 16
Indlæg ialt: 154
Fra  Winity Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Robert

først og fremmest, så skal du oprette et firma, hvis du vil sælge produkter - omsætter du for mere end 50.000 om året skal du momsregistreres og der skal betales moms af de varer du sælger

Ligeledes skal du importregistreres og betale moms af import.

hvis du dropshipper fra AliXpress, så sender du jo direkte til kunden, som så risikerer at skulle betale told og moms + gebyr af de varer du sender - hvilket betyder at du sikkert vil miste 90% af dine kunder der kender risikoen og få dårlige anmeldser fra dem der først opdager det ved modtagelse.

Derudover skal du have procedurer på plads i forhold til reklamationer, som du som dansk firma skal håndtere

https://www.smartbanker.me/dk/ - Sammenlign lånemuligheder for 50+ lånepartnere på et sted.

Tilmeldt 13. Nov 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det også det jeg vil! Jeg vil virkelig gerne hoppe på et kald med dig hvis muligt er!

Jeg er en forfatter og sender dig gerne en gratis Ebog version af min bog “Winning At A Young Age”, hvis du vil!

Tilmeldt 13. Nov 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det også det jeg vil. Jeg ville Dropshippe til andre lande

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)