Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af mobil tlf privat eller i virksomhed ?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

mon ikke det vil koste langt mere med ekstra simkort og telefon med dual sim end at have et abonnement med fri tale, hvor det jo ikke koster at ringe til kunder. Det der kan jeg kun se fordel ved hvis man har mange udenlands opkald fra telefonen og de er firma - men så kan man også se dem på regningen og tage dem betalt hvis man kan bevise det er firmaopkald

For langt de fleste (og specielt med lille PMV) er det bare fri tale og glemme resten

vh John Hannover

Trådstarter spørger til een telefon som både bruges til privat og firma, og som jeg går ud fra kun har eet simkort. Dette tænker jeg er svært at bevise over for skat, hvor meget der er privatsnak og hvor meget der er firmasnak. Hvis trådstarter så stadig kun ønsker een telefon, og ikke to telefoner, så ville een telefon med dualsim være at foretrække, da det jo ret præcis kan bevise hvad der er firma og hvad der er privat snak.

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Århus
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 86
Fra  Tarm & Kost Klinikken Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ja det er da rigtigt, at man selvfølgelig ikke har ekstra udgifter til samtaler i firmaet, hvis man har fri tale på sit abonnement.

Men der er jo også udgift til køb af telefonen, reparationer og slidtage. Hvordan trækker man en andel af dette fra, hvis telefonen er købt privat ?

Hvis telefonen koster 4.000 kr. og sidste år havde jeg to skærmudskift af hver 1200 kr., så det er 2400 kr. i reparation. Det bliver da til en del.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Thansen68:
Hvis telefonen koster 4.000 kr. og sidste år havde jeg to skærmudskift af hver 1200 kr., så det er 2400 kr. i reparation. Det bliver da til en del.

Jamen, det har du dat ret i og måske skulle du så også bare købe den over firmaet og så få 50 % fradrag (da du jo som jeg læser det også vil bruge telefonen privat). 

Men som John siger, så skal du så også beskattes af 2700 fordi du har fri telefon.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thansen68:

Ja det er da rigtigt, at man selvfølgelig ikke har ekstra udgifter til samtaler i firmaet, hvis man har fri tale på sit abonnement.

Men der er jo også udgift til køb af telefonen, reparationer og slidtage. Hvordan trækker man en andel af dette fra, hvis telefonen er købt privat ?

Hvis telefonen koster 4.000 kr. og sidste år havde jeg to skærmudskift af hver 1200 kr., så det er 2400 kr. i reparation. Det bliver da til en del.

du vil få større succes med dit PMV hvis du læser svar frem for at blive ved i en køre. Så snart dit firma betaler NOGET af din telefon, reparation - telefonen - samtaler - så er der skat af fri telefon og det betaler sig hvis du smadrer skærme for 2400 per år og har samtaler derudover - 

vh John 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 86
Fra  Tarm & Kost Klinikken Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Thansen68:

Ja det er da rigtigt, at man selvfølgelig ikke har ekstra udgifter til samtaler i firmaet, hvis man har fri tale på sit abonnement.

Men der er jo også udgift til køb af telefonen, reparationer og slidtage. Hvordan trækker man en andel af dette fra, hvis telefonen er købt privat ?

Hvis telefonen koster 4.000 kr. og sidste år havde jeg to skærmudskift af hver 1200 kr., så det er 2400 kr. i reparation. Det bliver da til en del.

du vil få større succes med dit PMV hvis du læser svar frem for at blive ved i en køre. Så snart dit firma betaler NOGET af din telefon, reparation - telefonen - samtaler - så er der skat af fri telefon og det betaler sig hvis du smadrer skærme for 2400 per år og har samtaler derudover - 

vh John 

Ja, undskyld mig John, men jeg synes ikke, det er det samme med vedligeholdelseudgifter og forbrug i form af samtaler. Fradrag for fri telefon gælder jo kun samtalerne. Det har SKAT bekræftet overfor mig igår, da jeg talte med dem.
Medarbejderen sagde, at der var to måder at gøre det på. Enten købe tlf som firmakøb og så kan jeg fratrække diverse vedligeholdelsesudgifter og slidtage i firmaet og så bare angive de 2.700 kr. for fri telefon som privat. Ellers også købe telefonen privat og så skønne en anden af udgifterne (både hvad angår slidtage og vedligehold og køb) som firmabrug. Samtale udgifter er der reelt ikke nogen af, da jeg har et abonnement med fri tale. Men der er selvfølgelig mobil abonnementet/mdr., som jeg så også ville skulle skønne en anden til firmabrug af. Jeg skal kunne sandsynliggøre andelen, jeg har skønnet, for at SKAT vil godkende det, og det skal stemme nogenlunde med de aktiviteter, man kan forvente. Tror det er bedst for mig med den sidste løsning.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

skønne udgifter hvor der ingen er ved tale uanset flere eller færre firmakald og så for det samlede abonnement bare + evt til vedligehold - tror jeg vil være svært i forhold til skat - bed om det skriftligt for telefon råd er ubrugelige i den sammenhæng 
Det ville være noget alle kendte som råd - er man lidt større end PMV kunne man vel skønne 50% og hvis skat godkender skøn af abonnement og vedligehold (ville så også dække køb vil jeg påstår  som jo bare er fri samtale som du angiver og dermed helt samme og dækker privat - uanset firma - giver slet ikke fornuft i mine øjne

Skulle man altid kunne tage f.eks. 50% i lidt større enkeltmands af abonnement og vedligehold (som må være samme for køb rent ud) - så var det en MEGET kendt sag
Jeg tror ikke du får let ved en kontrol men test det - der sker ikke værre end du får skat af fri telefon tillagt max 3 år tilbage

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)