Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er mit affiliate site værd, hvis det skal sælges?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 3. Dec 14
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Ville høre om jeg kunne få nogle idéer til et prisspænd på et affiliate site, hvis det skulle sælges.

Siden er en tv-pakke sammenligningsside og har været i luften i ét års tid  nu.

Egentligt er der tale om to sider - én på dansk og én på engelsk. Begge opbygget i Wordpres.

Der har ikke været anvendt en eneste krone på markedsføring, hverken SEO, SEM eller anden form for MF.

Siderne er "bare" blevet bygget godt op med god og unik content udadtil og i "backenden".

Årligt er der udgifter til 2 x hosting + .com domæne + .dk domæne for i alt 366,- inkl. moms.

Begge sites har til sammen genereret lige over 12.225,- inkl. moms i omsætning på ét år, hvilket ret beset giver et resultat på 11.859,- inkl. moms.

Jeg er selv i tvivl om jeg skal sælge siderne, eller jeg blot skal lade dem køre og så bruge pengene som "funny money", da der på nuværende tidspunkt, "kun" er tale om ca. 1.000,- om måneden.

Hvordan prisfastsætter man denne business case ved et evt. salg?

Der kommer jævnligt nye kunder til, og selvfølgelig forsvinder der også nogle.

Fordelen er, at kunderne er mine for "livstid", dvs. hver gang kunden fornyer eller køber et produkt, ryger der affiliate indtjening ind på kontoen. De er ikke cookie bestemt, men de er i "stald" hos mig, og går der flere måneder før de fornyer eller køber, ja så er der stadig affiliate indtjening min vej.

Gode råd modtages.

Tak og god dag.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 19. Dec 16
Indlæg ialt: 154
Fra  Winity Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det muligt at få link til siderne, så man kan se kamelen?

https://www.smartbanker.me/dk/ - Sammenlign lånemuligheder for 50+ lånepartnere på et sted.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Funny money efter skat dog trods alt Big Smile Du er ikke momsregistreringspligtig for under 50.000 per 12 mdr men skal angive fortjenesten i rubrik 111 udvidet eller 15 alm selvangivelse

Tjener du 12000 per år uden nogen større indsats så ville jeg ikke sælge for under 36 - 60.000 faktisk - men er der så en time indsats nødvendig, så må du trække den fra de 12.000 først og så gange med 3-5

forudsat det er rimeligt stabilt. Jeg tror nu jeg ville beholde den og bygge ud

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Roskilde
Tilmeldt 3. Dec 14
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg bruger max. 1 time om måneden på siderne.

Anyway, du ville egentligt gange op med faktor 3-5, som det er på nuværende tidspunkt kan jeg så udlede.

Ved selvfølgelig godt, at det i sidste ende handler om, at finde køberen som kan se potentialet, og som vil bygge videre på projektet og muligvis smide nogle MF kroner i hver måned.

Tak for svar.

Tilmeldt 19. Nov 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Den tommelfingerregel jeg kender til er:
Resultat efter skat ganget med 3, da det er dette resultat køber har udgangspunkt i, for at se hvor længe der går før pengene er tjent hjem igen.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)