Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et par ord om at lade sig inspirere af USA

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jul 14
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino,

Jeg har tænkt over et par eksempler på danske erhvervssucceser, der har været inspireret af USA. Det kan jo måske være en idé at rejse lidt rundt derovre og lade sig inspirere.

Jysk Sengetøjslager
Inden Lars Larsen fik rigtigt gang i ekspansionen med Jysk Sengetøjslager, var han på en studietur i USA og Canada og kunne se fordelene ved stordrift. Han konkluderede simpelthen, at man skal hurtigst muligt op på 40 butikker, så man kan købe direkte fra fabrikken og dermed springe det fordyrende grossistmellemled over. Så det blev nøglen til JYSKs succes.

Rødovre Centrum
Gartner Aage Knudsen havde været i USA og set hvordan amerikanske malls fungerede, så han nedlagde sit gartneri og startede i stedet Danmarks første indkøbscenter Rødovre Centrum.

Cocio
Anker Pallesen havde i USA smagt kakaomælk, så da han kom hjem til Esbjerg, gik han og konen Ella i gang med at prøve sig frem hjemme i køkkenet i Esbjerg. Det projekt blev til Cocio Chokolademælk.

Det var et par eksempler, jeg havde tænkt lidt over. Jeg håber, at nogen kunne blive lidt inspireret.

Tilmeldt 21. Jul 14
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan sige, at hvis det fungerer i USA, kan man nok lave noget tilsvarende i lidt mindre skala i Danmark, der fungerer.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Kellermann:
Jeg har tænkt over et par eksempler på danske erhvervssucceser, der har været inspireret af USA. Det kan jo måske være en idé at rejse lidt rundt derovre og lade sig inspirere.

Der er rigtig meget at blive inspireret af i USA, men det er næppe historier med afsæt i en helt anden tid end nu. I USA er der en helt anden tilskyndelse til at selv tage ansvar og en helt anden holdning til livet. Næsten uanset om du taler med fattige eller rige er der er positivitet om at det godt kan være skidt nu men fremtiden er bedre, og der er en gevinst ved succes der gør at der er langt flere gode historier, og det er umådelig meget lettere at skalerer i USA end i Danmark/EU da man skal langt før man skal skifte sprog, regler...

Vore regler er desværre sådanne at det er ret let at drive virksomhed når først der står penge på bundlinjen, men din risiko er skyhøj indtil du driver virksomheden for ubeskattede midler.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)