Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål ang. finansering

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jun 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i øjeblikket igang med at undersøge muligheden for at komme igang med boligudlejning. Men jeg har lige et lille spørgsmål, som jeg håber en flink bruger herinde kan svare på.
Normalt kan man låne op til 80% af ejendomsværdien i kreditforeningen, og resten i banken. Men hvordan fungere det hvis ejendommen er udbudt under ejendomsværdien. I det her tilfælde svare udbudsprisen til de 80% af ejendomsværdien. Kan jeg så i princippet låne 100% af salgsprisen i kreditforeningen, eftersom det så svare til 80% af ejendomsværdien?

På forhånd tak :)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 169
Fra  Smykkelivet.dk I/S Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du kan låne 80% af købsværdien - altså det fu køber den til, i realkredit.

Gør du det erhverv er der vidst regler om at det kun er op til 60%, men det må du ikke hænge mig op på.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas:

Hej

Du kan låne 80% af købsværdien - altså det fu køber den til, i realkredit.

Gør du det erhverv er der vidst regler om at det kun er op til 60%, men det må du ikke hænge mig op på.

ja erhverv 60% af købsværdi og så er det også stort spørgsmål om f.eks. realkredit f.eks overhovedet vil give lån til ex IVS osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
lån til ex IVS osv

Selvfølgelige vil realkredit givie lån til IVS, dog med deres betingelser, herunder højst sandsynlig personlig kaution el. pant i privat ejendom.......

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Sten Krog:

Cookie - John Hannover:
lån til ex IVS osv

Selvfølgelige vil realkredit givie lån til IVS, dog med deres betingelser, herunder højst sandsynlig personlig kaution el. pant i privat ejendom.......

det er nu ikke en selvfølge selv med personlig kaution vil de ofte takke nej - det er langt mere rod for dem hvis selskabet opløses og det sker ofte - men i alle fald - det afgørende er at man ikke skal håbe personlig beskyttelse via selskab - men uha - du kan meget let få helt nej
Det er ikke vildt anderledes end banker - de takker også nej uanset personlig kaution - men JA har man MASSER af personlig sikkerhed, så får man sikkert et ja

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 12. Aug 14
Indlæg ialt: 86
Fra  Realkreditkonsulenten Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Væsenligt sværre og dyrere at få gennem selskab.

Bidragssatser og stiftelsesomkostninger er normalt langt højere. Som IVS er det svært at finde nogen der vil være med.

Du kan låne til 80% af værdien af boligen, hvis den benyttes til beboelse.

Værdien er enten købsprisen, eller en fiktiv pris beregnet ud fra en rentabilitetsberegning. Denne værdi har intet med den offentlige vurdeing at gøre.

Er det til erhvervsmessug brug, kun 60% og formentlig maks 20 års løbetid.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)