Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan beskytter jeg min ide under udvikling?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 1. Jul 11
Indlæg ialt: 295
Fra  iskins.dk Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har fået en ide til en app som jeg ser et stort potentiale i.
Jeg vil selvfølgelig gerne have denne app udviklet, men da jeg ingen erfaring har indenfor kodning af apps, søger jeg derfor en app udvikler, som jeg vil have med i mit team.

Jeg har fundet nogle udviklere som jeg finder interessante. 
Mit spørgsmål er hvordan jeg skal pitche denne ide til mine mulige fremtidige samarbejdspartnere? 

Hvad hvis jeg fremlægger min ide og ikke føler at udvikleren er det rette valg for mig? Nu har han hele ideen og kan gå ud og udvikle den uden mig.

Hvordan gør jeg dette bedst muligt?

På forhånd tak.

Ung iværksætter med store drømme

Fra Silkeborg
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 169
Fra  Smykkelivet.dk I/S Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal du ikke være vange for. Ideen er kun meget lidt af en virksomhed, det er udførslen der gør det - og selvom du pitcher vil dette være oppe i dit hovedet.

En programmør kan i dag nærmest vælge og vrage mellem ideer. Brug i stedet dine kræfter på din ide.

Tilmeldt 1. Jul 11
Indlæg ialt: 295
Fra  iskins.dk Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas,

Mange tak for dit input! det hjælper

Ung iværksætter med store drømme

Fra Randers
Tilmeldt 13. Sep 17
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marc, 

Du kan også vælge at få lavet en NDA, som både dig og programmør skriver under på. Det gør vi hos os og det er en sikker fremgangsmåde. 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Koitzsch94:

Hej Marc, 

Du kan også vælge at få lavet en NDA, som både dig og programmør skriver under på. Det gør vi hos os og det er en sikker fremgangsmåde. 

En NDA er efter min mening en dårlig idé af flere grunde:
  1. Programmøren ved ikke, hvad han skriver under på, da han jo ikke kender til ideen, før han skriver under. Måske sidder han med et andet projekt, som omfatter noget af den samme idé - så kan han reelt risikere at måtte lukke et projekt uden at kunne åbne et andet.
  2. Det vil sjældent være muligt at håndhæve en NDA. Hvis programmøren - på trods af NDA'en - går i gang med at realisere hele eller dele af ideen, så har man som enkeltperson formentlig ikke økonomisk mulighed for at rejse en sag og løfte bevisbyrden. Og hvis man alligevel ikke kan håndhæve konsekvensen af brud på NDA'en - ja, så er den jo både værdi- og meningsløs.
  3. At starte et samarbejde med en NDA er en grundlæggende mistillidserklæring, som kan få negativ indflydelse på projektets videre fremdrift.

Desuden tilslutter jeg mig, hvad der står tidligere i tråden om ideens værdi i sig selv.

VH Hans

Fra Randers
Tilmeldt 13. Sep 17
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil på ingen måde sige at det skaber mistillid, det er for at give begge parter en sikkerhed. 

Det har ikke skadet hverken os eller vores kunder og de fleste er glad for at vi laver den. 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Koitzsch94:

Jeg vil på ingen måde sige at det skaber mistillid, det er for at give begge parter en sikkerhed. 

Det har ikke skadet hverken os eller vores kunder og de fleste er glad for at vi laver den. 

Jeg har for nylig repræsenteret et nyt startup i et møde med en advokat, der skulle hjælpe med noget finansiering. Lang historie.
Folkene bag ønskede, at advokaten - som har rigtig gode finansielle forbindelser - skulle skrive under på en NDA.

"Så behøver du ikke komme," var svaret.

Dér ser du resultatet af grundlæggende mistillid.

Hans

Fra Randers
Tilmeldt 13. Sep 17
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Træls oplevelse ja. Men igen, det har vi ikke oplevet hos os :-) 

Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er helt vanvittigt som programmør at skrive under på en NDA - jeg har set tonsvis af "ideer" som var så tynde, at en NDA ville kunne udelukke mig fra lave mange andre opgaver - mange enkelt elementer af udviklingsopgaver eller ide principper går jo igen. F.eks. findes der i dag et hav af "få 3 tilbud" løsninger, hvis man på et tidspunkt havde skrevet under på en NDA, på projekt"få 3 tilbud på hamsterklipning" - så ville du skulle slås med hamstermanden i en uendelighed når du gik i gang med en ny version af autobutler.

/Arco

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Koitzsch94:
det er for at give begge parter en sikkerhed

Det giver da på ingen måde nogen sikkerhed for den underskrivende part. De binder sig uden på forhånd at vide hvad de reelt binder sig til.  

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)