Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken A-Kasse til enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Sep 15
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Ved at det er lidt som at bede folk om at vælge mellem æbler og pærer, men har i nogle præferencer mht. valg af A-kasse.

Jeg driver et enkeltmandsfirma med planlagt åbning af fysisk butik i slutningen af januar 2018 (overtager butikken d. 1/1-18) og skal i den forbindelse have fundet en ny A-kasse.

Pt. hælder jeg mest til Virksom da de både prismæssigt og assistance-mæssigt virker interessante når jeg kigger på deres hjemmeside, men der findes jo også andre "store" på markedet såsom Dana, Ase og Krifa...

Nogle argumenter for/imod eller positive/negative erfaringer med nogle af de nævnte.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh Mika

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Start med at spørge dig selv, hvad du vil have ud af et a-kassemedlemskab.

Hvis du skal blive dagpengeberettiget skal du lukke butikken.
Hvis du lukker butikken, er det sikkert fordi, du har haft underskud.
Hvis du har haft underskud længe nok, har du ikke fået nogen indtægt.
Hvis du ikke har haft nogen indtægt, får du ingen dagpenge, fordi 90% af 0 = 0.

Tjek ovenstående med de a-kasser, som du vælger imellem, før du begynder at bruge penge på det.

VH Hans

Tilmeldt 28. Sep 15
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for et godt og tankevækkende svar Hans :-)

Må vist hellere tænke lidt mere over det.

Mvh Mika

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:
Hvis du skal blive dagpengeberettiget skal du lukke butikken.
Hvis du lukker butikken, er det sikkert fordi, du har haft underskud.
Hvis du har haft underskud længe nok, har du ikke fået nogen indtægt.
Hvis du ikke har haft nogen indtægt, får du ingen dagpenge, fordi 90% af 0 = 0.

Det er jo korrekt  lidt som for at få dagpenge skal man være arbejdsløs OG have haft en indtægt inden som var stor nok til dagpenge

Man skal bare ikke glemme, at man let kan have overskud nogle år, tjene til dagpenge-  og så miste indtægt og ikke kunne leve af det.

Så kan man f.eks lukke NU i 2017 slut og bruge årene 2014 og 2015 som de år der ligger til grund for dagpengeretten - og det er nu ikke så usædvanligt, at man kan have haft gode år, og så opleve ikke længere at have det OG så er det jo helt klart man lukker - da man jo ikke kan leve af det længere

Jeg vil sige, at har man en forretning der kører til dagpenge niveau - eller forventer at kunne have det, så er a kasse en helt utrolig billige forsikring - noget med 5000 per år med fradrag tilmed for at kunne få 2 år med klart over 200.000 kr eller 400.000 i alt faktisk

Dertil kommer at man måske ER berettiget når man starter - ud fra tidl. lønmodtagerjob - og går man så ud af systemet mister man retten - som man ellers ville have til i 2 år at kunne se det selvstændige ikke kunne bære og så få dagpenge mens man søger job

https://johnhannover.blogspot.dk/2017/05/nye-dagpengeregler-2017-nye-regler.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)