Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man se, hvorfor et firma er begæret konkurs?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har en samarbejdspartner, som jeg har købt ydelser ved tidligere. Opgaver blev løst problemfrit, til tiden og fornuftig/god kvalitet.

Jeg har muligvis brug for vedkommendes ydelser igen, men nu arbejder han fra et andet firma, som han ejer 100% af.

Jeg kan se, at det gamle firma skiftede ejer og direktør d. 1/7-2017, og halvanden måned senere blev firmaet begæret konkurs. Min samarbejdspartner havde før ejerskiftet 100% ejerskab over denne virksomhed.

Jeg har ikke spurgt ind til det (endnu), men jeg vil gerne være klædt godt på til en eventuel snak. Jeg kunne godt tænke mig at finde ud af, hvorfor det gamle firma blev erklæret konkurs.

Men er det mon muligt?

Og kan man tillade sig at spørge ind til det? Tidligere har jeg betalt et "opstartsgebyr" på 20% af arbejdets forventede ydelse, men det er jeg lidt lunken ved nu.

Med venlig hilsen
Mikkel

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Søg i Statstidende der vil du kunne finde oplysningerne.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Hv:
Tidligere har jeg betalt et "opstartsgebyr" på 20% af arbejdets forventede ydelse, men det er jeg lidt lunken ved nu.

Hvor stort et beløb er der tale om?

Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Den sidste var på knap 40.000 i opstart. Den kommende opgave vil nok være noget tilsvarende.

Ravn:

Mikkel Hv:
Tidligere har jeg betalt et "opstartsgebyr" på 20% af arbejdets forventede ydelse, men det er jeg lidt lunken ved nu.

Hvor stort et beløb er der tale om?

Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det står bare "under konkursbehandling efter begæring modtaget den xx.08.2017."

Ravn:

Søg i Statstidende der vil du kunne finde oplysningerne.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Hv:
hvorfor det gamle firma blev erklæret konkurs.

Det kan der være mange grunde til f.eks.:

1. En leverandør

2. En fagforening

3. SKAT

Der kan være andre.

Jeg har noteret mig, at mange i Sø & Handelsretten er begæring indleveret af SKAT.

Man kan godt spørge lidt kreativt, der har jeg selv gjort i en lignende situation. Der var ingen sure miner, overhovedet, selvom mit kreative spørgsmål var tæt på at sige: "Du har jo kørt det i sænk".

Hvis det er en direktør, der "kører rundt", så vil jeg passe på mine 20%.

Men som sagt: Spørg, du kan jo kun få et los i ..... . Og så er der vel røg i en anden skorsten.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Søg i Statstidende der vil du kunne finde oplysningerne.

I Statstidende står der ikke hvem/hvorfor et firma er begæret konkurs. Dog kun ved tvangsopløsning: ved direktør fratræder, manglende regnskab, kan man sommetider udlede.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)