Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af konkurrentens navn i Ad-words annoncer

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Apr 17
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har lidt spørgsmål til brugen af konkurrentens navn i sine keywords i adwords. 

Jeg har læst nedenstående 2 artikler omkring emnet:

https://obsidian.dk/annoncere-paa-konkurrentens-navn/

og

https://conversio.dk/annoncerer-din-konkurrent-paa-dit-firmanavn-google-adwords/

Sådan som jeg tolker tingene, så må man gerne bruge konkurrentens navn i sine keywords, men man skal passe på når man skriver annonce teksen. I annonce teksten må man selvfølgelig ikke nævne konkurrentens navn (i de fleste tilfælde), og det skal være tydeligt at annoncen er til ens eget firma og ikke konkurrentens. 

Men når det er sagt, så kan jeg forstå at man ikke må bruge konkurrentens navn i sine keywords hvis konkurrentens navn er varemærket. Er dette korrekt? Og er der andre gange hvor man heller ikke må bruge det? Hvor tjekker jeg om min konkurrents navn er varemærket?

På forhånd tak :-)

Fra København
Tilmeldt 21. Nov 16
Indlæg ialt: 66
Fra  Consulting Eleven Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej mement_mori,

"så kan jeg forstå at man ikke må bruge konkurrentens navn i sine keywords hvis konkurrentens navn er varemærket. Er dette korrekt?"

 - Ja, det er korrekt. Hvis din konkurrent har registreret deres brand som varemærke i AdWords, så kan/vil Google afvise dine søgeord. Og samtidig kan din konkurrent komme efter dig rent juridisk.

"Og er der andre gange hvor man heller ikke må bruge det?"

 - Du må ikke bruge det nogen steder i AdWords, når det er varemærket.

"Hvor tjekker jeg om min konkurrents navn er varemærket?"

 - Hvis du mener hvor du tjekker om din konkurrent har registreret deres brand som varemærke i AdWords, så skal du kontakte Google AdWords support. De vil kunne fortælle dig om det er tilfældet eller ej.

Og desuden vil de også kunne fortælle dig, hvem der er kontaktperson i virksomheden/hos din konkurrent, hvis du ønsker at kontakte dem, og bede om tilladelse til at benytte deres brand/varemærke Smile

Håber mit svar hjælper, og sig endelig til hvis du har yderligere spørgsmål.

Med venlig hilsen,

Jacob

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)