Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lad et aps eje en lejlighed og en bil

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Sep 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en lejlighed, som jeg lejer ud. Overskuddet fra udlejning betaler jeg skat af. Jeg har en bil, som jeg selv ejer. Vil det være en fordel at oprette et aps, som ejer lejligheden og bilen? Jeg skal selv eje aps'et. Så kan jeg stå som bruger af bilen, og betale skat af det Skat mener bilen er værd. Jeg har hørt at firmabiler er dyre for et firma. Hvis en firmabil er dyr for et firma, så må den være billig for den der er bruger? Skal der være en direktør i et aps? Det vil så også blive mig.

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Tror ikke det vil være en særlig god ide med et ApS til dette formål:

For det første skal du jo oprette ApS´et, som kræver en kapital på 50.000 kr. Herefter skal du også have en selskabskonto i en bank, du skal lave vedtægter, føre ejerbog, indberette årsrapport til Erhvervsstyrelsen osv. Desuden skal du tegne en ansvarsforsikring på dig selv igennem dit ApS da du står som ejer og direktør for dette.

Herefter skal selskabet så købe lejligheden og bilen af dig. Altså skal selskabet, som du ejer, ud at finde finansiering, for at købe noget, som du i forvejen ejer...

Håber du kan se, hvor jeg vil hen med ovenstående. Inden du når igennem alt det, så har du druknet dig selv i unødvendige udgifter og administration.

Mvh. Kasper 

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad sker der den dag ejendommen sælges, kan et ApS så tilbyde en ejerskifteforsikring på linje med private handler..Eller hænger selskabet på evt. skjulte skader de næste 20 år..?

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er sikker på, at en ny ejer, om så det er et andet selskab eller en privatperson, samt ApS´et begge kan tegne en ejerskifteforsikring ved et eventuelt salg på samme vilkår som ved privat hushandel.

Tilmeldt 27. Sep 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har surfet lidt på det. I følge det link, som Frederik-N kom med, skal man mindst betale skat af ca 48.000 for en firmabil. Men så meget koster min bil ikke om året, den koster nok 35.000. Så det duer vist ikke.

Som KasperH skriver, vil der også være en del papirarbejde.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)