Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejers renovering har påført lejer væsentlige udgifter

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Dec 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Min udlejer har uden forudgående varsel valgt, at totalrenoverer lejemålet ved siden af mit fotostudio. Problematikken for mig er nu dobbelt. Dels har jeg allerede booket fotograferinger (herunder nyfødte). Fotograferinger som jeg nu, grundet larmen, ikke er istand til at gennemføre. Med tab af både indtægt og renommé til følge. Dertil kommer det forhold, at udlejeren som led i totalrenoveringen sviner (utroligt meget) så mine ting - herunder dyrt lysudstyr - kamera - objektiver og rekvisitter nu er dækket i støv. 

Hvad gør jeg nu ?! Hvor meget kan jeg reelt gøre og er der nogle som har ref. til lignende sager/afgørelser.

Bedste hilsner

David

Fra Sofia
Tilmeldt 19. Apr 15
Indlæg ialt: 71
Fra  foxylex.dk Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej David. 

Jeg vil først og fremmest undersøge din kontrakt, om der er noget at finde der. (Jeg tvivler, men et godt sted at starte.) 

Ellers tag et kig i Ehvervslejeloven, kan være du finder det du skal bruge der: https://www.foxylex.dk/erhvervslejeloven/

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Pape:
Jeg vil først og fremmest undersøge din kontrakt, om der er noget at finde der. (Jeg tvivler, men et godt sted at starte.)


Jeg tror jeg vil sige, at hvis du ikke kan finde noget i kontrakten, så er det en GOD ting.

Hvis der står noget i kontrakten om det, vil det sandsynligvis være netop omkring ansvarsfraskrivelse, og ret til renovering.

Angående larm, så tror jeg ikke der er noget at gøre, hvis det finder sted i normal arbejdstid.

Støvet kan man måske gøre noget ved.


Jeg kan se at Københavns kommune har det de kalder bygge og anlægsforskrifter, som definerer grænserne for det du oplever. Måske du kunne undersøge det hos din kommune, hvad de tillader, og ser som ret og rimeligt.

Og hvis udlejer overtræder det, så tag en pæn snak først, og se om de ikke på nogen måder kan afhjælpe det på en fredelig måde.

Fra Hovedstadsområdet/østsjælland
Tilmeldt 10. Jul 17
Indlæg ialt: 21
Fra  Klinisk Diætist; Klinik for Helbred og Sundhed Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har en erhvers forsiring så ville jeg ringe til dem, er blevet rået til det i forbindelse med noget vejarbejde lige uden for min klinik

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)