Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af digital vare uden for EU, moms?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg går og sloges med ideen om at begynde og sælge digitale varer på min webshop, nærmere specifikt koder til download af spil.

Mit store spørgsmål er hvordan det foregår med momsen når min leverandør befinder sig uden for EU?

Jeg køber en spil kode til 100kroner og sælger denne i Danmark via min webshop til en dansker til 120kroner. I de 120kroner er der påregner salgsmoms på de 25%

Kan dette lade sig gøre, eller vil min avance forsvinde da momsen skal betales til skat af salg og jeg ingen købsmoms får tilbage?

På forhånd tak for svar!

Med venlig hilsen
Casper

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er på det rette spor .

Du har ingen købsmoms , men du har en salgsmoms

Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Så med andre ord vil det ikke fungere?

Jeg syntes at jeg læste et sted noget man skulle tilføje moms til sit beløb man har købt varen for uden for EU, altså giver jeg 100kroner skal jeg indberette 125 kroner til skat da jeg derved får momsen tilbage?

Er det helt forkert eller hvordan?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Køb af ydelse fra uden for EU giver ydelsesmoms som er BÅDE 25% på prisen  under salgsmoms og samme under købs moms = 0 moms hvis du bruger ydelsen til momspligt aktivitet

Dermed har du ikke betalt moms af købet og har naturligvis ikke moms at trække fra.
Hvis din fortjeneste alene består i der ikke må være moms på salget, så glem det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

capperhn:

Hej Aminoer!

Jeg går og sloges med ideen om at begynde og sælge digitale varer på min webshop, nærmere specifikt koder til download af spil.

Mit store spørgsmål er hvordan det foregår med momsen når min leverandør befinder sig uden for EU?

Jeg køber en spil kode til 100kroner og sælger denne i Danmark via min webshop til en dansker til 120kroner. I de 120kroner er der påregner salgsmoms på de 25%

Kan dette lade sig gøre, eller vil min avance forsvinde da momsen skal betales til skat af salg og jeg ingen købsmoms får tilbage?

På forhånd tak for svar!

Med venlig hilsen
Casper

Du vil være omfattet af "reverse charge" og derfor skal du afregne salgsmoms men samtidig købsmoms og derfor 0 effekt (rent inberetningsteknik).

Men dit regne eksempel ovenfor er helt væk - du får negativ fortjeneste.

Du køber en kode for 100 DKK og sælger for 120 inkl. moms. Dette betyder, at du kan putte 96 kr. i lommen og betaler 24 kr. i moms. Derved får du et underskud på 4 kr. pr. salg...

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ja okay, det kan jeg godt se..

Der er ingen mulighed for at omgå dette? Her tænker jeg eksempelvis registrering af firma i udlandet, da det kun er online og intet fysisk, eller er der andre muligheder hvor dette regnestykke vil kunne give mening?

Og tak for svar!!

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Altså du kan sagtens undgå det det stykke tid ved at indberette dansk købsmoms og få moms retur.

Så går der par år hvor efterfølgende bliver du hivet i retten og får bøde og fængsel dom.

Det er op til dig.

I princippet kan man synde statskassen vdr. Moms indtil man bliver taget.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Men jeg vil stærkt fraråde dig gøre det.

Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Haha, ja okay. Det var ikke helt det jeg tænkte på dog! :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)