Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Drømmen om sushi-restaurant

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Dec 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, og tak fordi du kigger forbi :-)

Jeg er en ung pige, som sidder med en drøm i maven. En drøm der er opstået, da jeg har en kæmpe forkærlighed for sushi (og mad generelt), og jeg tilmed holder af at kunne udfolde mine kreative evner i et køkken.

Jeg har gennem de sidste måneders tid, gået og leget meget med tanken om at opstarte en sushi-restaurant. Til sommer får jeg min HHX-hue på, og jeg føler ikke jeg har lyst til at videreuddanne mig på nuværende tidspunkt. Jeg har lyst til at starte noget.

Problemet er dog, at jeg ikke ved hvad det kræver? Hvad vil det økonomisk set løbe op i, når man på nuværende tidspunkt står med ingen former for kapital? - Hvordan gør man i forhold til leverandører af friske råvarer (fisk osv)? Er det et ekstremt uoverskueligt og dyrt projekt? 
Hvor starter- og slutter man i processen? 

Jeg bor i en mindre by, hvor man kan leje utrolig billige butikslokaler. Desuden har byen ikke andre sushi-restauranter (og derfor ville der ikke være nogen direkte potentielle konkurrenter). Jeg tænker at det kunne være aktuelt at henvende sig til middelklassen - hvor restauranten gør plads til både voksne, unge og børn.

Jeg har flere tanker i hovedet, som på nuværende tidspunkt er svære at skrive ned.

Nogen der har lyst til at guide mig gennem projektet?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

monica95:
Er det et ekstremt uoverskueligt og dyrt projekt? 
Hvor starter- og slutter man i processen? 

Ja hvis man ingen erfaring har der det noget af et risikabelt projekt. Rt billigt lokale gør det ikke alene, der skal laves godkendt køkken + indretning hvilket hurtigt løbe op i flere hundrede tusinde kroner. Dertil kommer løn til kok + personale.

Tilmeldt 12. Dec 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for kommentaren. Ja, helt billigt er det nok ikke - men det kommer heller ikke som en overraskelse.

For at konkretisere mine tanker noget mere - så er det en lille, hyggelig restaurant jeg drømmer om. Ikke noget kæmpe stort.

Ét sted skal man jo starte - og det er nu jeg skal finde ud af om drømmen skal fortsætte og udfoldes, eller om den skal slukkes.

Derfor søger jeg vejledning.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

monica95:
så er det en lille, hyggelig restaurant jeg drømmer om. Ikke noget kæmpe stort.

    

Uanset hvor lille og hyggelig restauranten er skal der bygges et godkendt køkken, der skal købes udstyr prof udstyr såsom køleskab, fryser, opvaskemaskine ... osv.

Derudover kommer krav til ventilation og lokale indretning bl.a kunde WC.  Så det løber altså hurtigt på i 200 - 500.000 DKK

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

monica95:

Tak for kommentaren. Ja, helt billigt er det nok ikke - men det kommer heller ikke som en overraskelse.

For at konkretisere mine tanker noget mere - så er det en lille, hyggelig restaurant jeg drømmer om. Ikke noget kæmpe stort.

Ét sted skal man jo starte - og det er nu jeg skal finde ud af om drømmen skal fortsætte og udfoldes, eller om den skal slukkes.

Derfor søger jeg vejledning.

Du vil gøre dig selv en kæmpe tjeneste, at tage en lærer plads som kok eller tjener i en eksisterende restaurant for derigennem at få føling med faget, tjene penge du kan spare op og bare generelt hvordan det hele virker.

Det er absolut ikke nemt, at starte en restaurant op og en stor del i dag ligger i forskellige elementer af stor drifts fordele - hvorfor der kan være problemer i og få et "lille hygge sted" til, at generere den rette profit til at det løber rundt.

Herudover selvom det er et lille hygge sted, skal der mange hundrede tusinde kroner i indretning, anskaffelse af inventar, køkkenredskaber - samt da du ikke har uddannelse eller baggrund - løn til kokke og personale.

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)