Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback og vurdering på platform

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Nov 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle Amino'er! 

Innovation bliver efterhånden mere udbredt i Danmark, og hvor er et skønt! Jeg startede i sommers på en overbygningsuddannelse i Innovation & Entrepreneurship, og er ved at udvikle et forretningskoncept, som en del af et mit eksamensprojekt. 

Idéen er at virksomheder kan udveksle byttehandler - eller nærmere betegnet en slags barter-aftaler. 

I kan se mit mock-up her:   http://igenta.com/timeswop/

Princippet er at man bytter arbejdstid 1:1. En times fotografi-arbejde, giver en times SEO-arbejde (Eller hvad man nu vælger)
Fordelen her ser jeg, at i modsætning til kontante handler, så vil varen/tjenesten der byttes med, have en større værdi for den der får den, end den der afleverer den. Dermed er fortjenesten/besparelsen, mit omdrejningspunkt i forretningscasen.

Det kunne være super fedt, hvis I vil tage et kig på siden først, og så svare på fire hurtige spørgsmål via det vedhæftede survey; 

https://goo.gl/forms/3dUZIAJvTvIY7got2

Det tager maks 20 sekunder, men hjælper mig i meget høj grad! Karma er noget vi giver til hinanden!

Den er under opbygning, men jeres navigation på siden giver mig en masse brugbar data. 

På forhånd tak og rigtig god jul til jer alle!

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anders.

Undersøg den danske lovgivning på området. Jeg er ikke sikker på at SKAT er glade for din løsning.

Ellers en fin idé thumbs up.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Spørgeskema besvaret, men jeg har også lige lyst til at kommentere.

Jeg ser en række problematikker, som du skal have løsninger på:

1. Hvad med skat og moms?

2. Hvordan ligger det med garanti og erstatningspligt, når der ikke er en faktura at knytte handelen op på?

3. Hvordan håndterer du brugere, som blot kommer ind og nasser - tager uden at give?

4. Kvalitetskontrollerer du dine brugere, eller er jeg henvist til at stole på dem på baggrund af 5 linjer og en g-mail-adresse?

5. Hvor er din forretning i det? Det er jo svært at tage provision af 0 kr.

6. Hvorfor skal man bytte 1:1. Hvis jeg skriver for min bogholder (hvor vi sender fakturaer til hinanden), bytter vi reelt i et forhold omkring 1:3. En time er efter min mening ikke blot en time. Nogle timer har større værdi end andre. Jeg betaler mere hos min advokat end hos min rengøringshjælp. Hvordan bliver det en fordel for advokaten at bytte med vinduespudseren?

7. Hvad med arbejdsgiveransvar. Når der ikke er en faktura involveret, er det vel opgaveudbyderen, som har ansvaret ved arbejdsskader? Eller er det?

Tjek yderligere problematikker på

www.deleøkonomien.dk

VH Hans

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)