Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er man berettiget til sygedagpenge/barsel med løn/dagpenge

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Apr 17
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Hvis man er selvstændig (fx APS) og ikke udbetaler løn til sig selv (dvs pengene investeres i virksomheden ), fordi man har fast arbejde ved siden af og man bliver sygemeldt eller at man fx holder Barsel - er man berettet til sygedagpenge/barsel med løn/dagpenge ?

Bh

Iværksætter

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Jan 17
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det korte svar er umiddelbart nej du får ingenting.

Der er dog minimumssatser som nogle gange træder i kraft, men regn ikke med det. Det er for farligt.

Det påvirker også en evt erhversevnetabsforsikring.

Fra Marielyst
Tilmeldt 30. Apr 17
Indlæg ialt: 83
Fra  Partylys.dk Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Man får vel dagpenge baseret på det faste job man har? (forudsat at man står i A-kasse naturligvis). Det er vel ikke sådan at bare fordi man har ejerinteresser i et firma, så mister man alle rettigheder til dagpenge, barsel, sygedagpenge, etc?

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Jan 17
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Lønnen fra arbejdet vil selvfølgelig give retten, jeg læste det ikke sådan.

Fra Marielyst
Tilmeldt 30. Apr 17
Indlæg ialt: 83
Fra  Partylys.dk Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Lønnen fra arbejdet vil selvfølgelig give retten, jeg læste det ikke sådan.

Man kan jo aldrig vide, og du fik mig til at svede et øjeblik der Smile

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ud over at være medlem af en a-kasse skal du opfylde et indkomst og beskæftigelseskrav Det lyder ikke til at være tilfældet i den situation, du beskriver. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Mick Rasmussen:

Man får vel dagpenge baseret på det faste job man har? (forudsat at man står i A-kasse naturligvis). Det er vel ikke sådan at bare fordi man har ejerinteresser i et firma, så mister man alle rettigheder til dagpenge, barsel, sygedagpenge, etc?

i forhold til dagpenge har det absolut betydning. Hovedaktionær i selskab har ofte store vanskeligheder med dagpenge - Om det har det i forhold til sygedagpenge ved jeg ikke - for jeg kan ikke se hvordan man viser, at man ikke bruger sin sygeperiode til at banke sit ApS op - og i forhold til barsel TROR det er lettere til gengæld da der næppe der er krav om ikke at måtte have ApS som hovedaktionær -men du må undersøge om du skal gøre noget specielt for dagpenge mæssigt spiller hovedaktionær rollen klart ind.

Sygedagpenge og alm dagpenge ville jeg høre min a kasse om når du har ApS og der skal du så også være tilmeldt som selvstændig, idet du ikke må være hovedaktionær uden at meddele a-kassen det mig bekendt

Var du bare mindretals aktionær var forholdet et andet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)