Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Korrekt selskabsopbygning

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. May 17
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ejer idag en mindre virksomhed som består af nogle fysiske kunder, og en webshop.

For at betjene de fysiske kunder, har jeg en mindre maskinpark, som mit firma idag også ejer.

Webshoppen driver jeg sammen med en partner som også har andre firmaer.
Pt. Står jeg dog som ejer af det hele.
Og det hele er registeret som en enkeltmands virksomhed.

Nu vil vi så godt have papirerne iorden, spørgsmålet er så hvordan den mest korrekte selskabs opbygning er.

Jeg forestiller mig disse scenarier.

Nr. 1
Et selskab som ejer og driver webshoppen hvor min partner og jeg ejer halvdelen hver.

Et selskab som ejer min maskinpark, og andre aktiver

Et Holding selskab til mig som ejer de 1,5 andre selskaber med relation til mig.

Nr. 2
Et selskab som ejer og driver webshoppen hvor min partner og jeg ejer halvdelen hver

Et Holding selskab som både ejer min halvdel af webshop selskabet og hvor Holding selskabet også ejer min maskinpark samt andre aktiver.

Eller er der andre måder at gøre dette på

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er forskellige måder at gøre det her på.

1: dig og din partner ejer hver sit holding som ejer driftselskabet med webshoppen. Samtidig har du et andet driftselskab som bliver ejet af dit holdingselskab 100%.

2: samme setup men du putter et administration holdingselskab ind, som ejer aktiverne og driften forgår i driftselskabet.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 01:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du skal have hjælp til at sætte det op. Skriv en pb

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Danny_k:
Jeg ejer idag en mindre virksomhed som består af nogle fysiske kunder, og en webshop.

For at betjene de fysiske kunder, har jeg en mindre maskinpark, som mit firma idag også ejer.

Webshoppen driver jeg sammen med en partner som også har andre firmaer.
Pt. Står jeg dog som ejer af det hele.
Og det hele er registeret som en enkeltmands virksomhed.

Vær opmærksom på at hvis du flytter aktivitet fra enkeltmands ind i et ApS vil skat se på hele goodwill siden i form af kundemasse, aktivers vurdering og andet og sætte dig i skat. Du kan ikke bare flytte dem gratis ind i en ny anden juridisk enhed - eller dele i to

Der er mulighed for skattefri omdannelse via erklæring fra reg/godkendt revisor - men igen kan du ikke bare lade makker få halvdelen uden skat.

Vær også opmærksom på hvert selskab koster i drift  ikke at det skal stoppe dig, men vær opmærksom på det http://johnhannover.blogspot.dk/2015/09/hvadkosterfirma.html 

Du skal helt klart gå til en revisor - en rigtig en af slagsen da en sådan behøves til erklæring hvis det er omdannelse der virker klogest med kundemasse, maskinpark - webshop mm fra enkeltmands til ApS og så til to ejere

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)